Avatar billede coder Nybegynder
10. juni 2000 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Win2000 Dansk (standard) = server??

Hej!

Jeg sidder med en 500Mhz Compaq iPaq med Win2000 Dansk. Samt en CyberCity Erhvervsforb. (512/512Kb)
Er det muligt at opsætte denne som server, så jeg kan hoste flere domæner?

Jeg har tænkt at registrere disse hos www.register.com - eftersom man kan pege domænerne hen på en bestemt IP.

- Men kan jeg hvis jeg nu opretter www.hej.dk, få alle requests ind i et bestemt bib, og nuppe default'en (fx. c:\hej\default.asp)?
- Og når jeg så opretter et nyt, fx. www.hejigen.dk - så hopper den ind til c:\hejigen\default.asp.

Det må da være muligt selvom jeg ik' har Win2000 Server - men hvordan gør jeg?
Jeg har endnu ikke oprettet et domæne hos register.com, da jeg ik' er helt sikker - og derfor regner jeg med at I ka' komme med nogle tips og råd om hvor'n hulen jeg gør det bedst ??

Og så lige den se'vanlige med POP3- og SMTP'en. Hvilken software anbefales her? Og den ska' jo _helst_ funge under min Win2000 stand.

Ser frem til et fornuftigt svar :-)
Avatar billede trooper Nybegynder
10. juni 2000 - 01:58 #1
har du tænkt dig at køre en webserver med flere websteder på dig arbejdsstation via en 512k opkobling?????????????
Avatar billede tue Nybegynder
10. juni 2000 - 02:15 #2
Pop3, og alt det nødvendige software kan du finde her:
http://tucows.inet.tele.dk/

Jeg ville nok ikke opsætte alt for manget sider på den forbinelse, men en 4-5 stykker kan nok gå, hvis de ikke er ret besøgte.

Af styresystem, så ville jeg nok installere enten Windows 2000 server eller Windows NT !
Avatar billede coder Nybegynder
10. juni 2000 - 11:26 #3
Til trooper -> Tja, det har jeg vel. Hva' så hvis jeg får den opgraderet til 1 MBit??
- Jeg troede 512K ville være mere end rigeligt.....
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 11:31 #4
Coder> Ej ikke til en server...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 11:34 #5
Coder> Nu er det muligt jeg har misforstået din post, men hvis jeg har fattet den rigtigt.. så vil du gerne have flere domæner som alle vil vise det samme indhold, ikke?

Så er det vel bare om at få fat i noget APACHE (suk.. eller microsoft) eller andet serversoftware...

Kan du så ikke lave en simpel redirecting feature i asp eller enda HTML, som bare sender dig til en lokal adresse på din server? (Den er jo online hele tiden..)

Hvis jeg har mis-opfattet noget, så forklar lige nærmere :)
Avatar billede coder Nybegynder
10. juni 2000 - 11:51 #6
Til Pacr00n.

Nådada - er 1 Mb ik' engang nok!?

Jeg havde tænkt det sådan at www.hej.dk viser én ting, hvorimod www.hejigen.dk viser en anden.

Mht. ASP-redirecting'en, ka' jeg så lave et script der siger:
hvis domain = "www.hej.dk" then
Response.Redirect "c:\hej\default.htm"
else if domain ... bla bla bla.

Det lyder ik' værst!! Jeg har netop downloadet et par web-server-systemer fra Tucows - er det smart at bruge dem?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 17:34 #7
coder> jeps, nu er jeg mindre sej til asp.. (mere DHTML - glo pacroon.dk) men det burde da være temmelig muligt at støve sådan et script op..

Jeg har engang brugt noget serversoftware fra TUcows, noget freeware noget.. kan desværre ik huske hvad det hed, og det var heller ikke til en større server, men det virkede upåklageligt!! =)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 18:11 #8
1mbit er rigeligt...

Infopaq.dk kører 200domæner på en 2mbit, det kører dog lidt sløvt en gang imellem men det kører.. :O)

Det med ASP fims, vil være noget sadklsa i windows2k stand.
Jeg vil hellere andbefale Windows2k Server med IIS 5.0
Avatar billede coder Nybegynder
11. juni 2000 - 22:08 #9
Det er vist rimeligt fordelt.......
Avatar billede coder Nybegynder
11. juni 2000 - 22:10 #10
Ups - I fik jo hverken pointene, eller et tak for hjælpen...

Men tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2000 - 15:09 #11
Det var så lidt! =)
Avatar billede arriva Nybegynder
16. juni 2000 - 17:22 #12
512 Kbit er godt nok hvis den bare skal vise websider... men hvis folk skal dl'e fra den!!
Jeg ville IKKE bruge min arbejdsstation, eftersom der nogen gange kommer de kendte bluescreens, og jeg så skal reboote, så for du jo et problem!
Du skal hellere anskaffe dig en rigtig server... det andet duer ikke..