Avatar billede Swift Praktikant
23. marts 2002 - 21:37 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Deling af C$ ??

Jeg har prøvet at dele C$ på min XP'er.
Jeg kan bare ikke tilslutte til den fra en W2K PC.

På XP og W2K maskinerne er jeg admin med samme pass og brugernavn.

Når jeg prøver at gå på: \\XPPC\C$ spørger den efter navn og pass - og intet virker.

Hva' faen' gør jeg forkert??
Avatar billede oskar Nybegynder
23. marts 2002 - 21:43 #1
De var engang en der sagde noget om at enable Gæst. Prøv det...
Avatar billede jsb Nybegynder
23. marts 2002 - 23:11 #2
Der må være tale om en workgroup, ikke? Så skal du oprette en brugerkonto på den enkelte pc til alle der skal have adgang til shares. De to admin konti opfattes ikke ens af maskinerne. Den ene er w2kpc admin, som xppc ikke kender og omvendt.
Avatar billede jsb Nybegynder
23. marts 2002 - 23:12 #3
Med hensyn til at enable gæste kontoen så åbner det jo et gevaldigt sikkerhedshul hvis der ikke er tale om et lukket netværk.
Avatar billede Swift Praktikant
24. marts 2002 - 19:24 #4
Hmmm...
Jammen HVEM har adgang til alle de C$, D$, E$ o.s.v. på en XP maskine ?
Det er jo nogle DEFAULT delinger man ikke ændre rettigheder til.

På både min XP og W2K maskiner er "Administrator" omdøbt til "Hansemand". Så præsis HVOR skal jeg oprette hvilke brugere for at jeg fra min XP maskine kan gå ind på default shares der ligger på min W2K maskine.
Avatar billede oskar Nybegynder
24. marts 2002 - 21:58 #5
Prøv denne metode:

På din Windows XP maksine - opret en bruger med password, etc.
På din Windows 2000 maskine - log på med dette brugernavn og password.
Avatar billede tkd Nybegynder
25. marts 2002 - 01:24 #6
Det letteste er at tilknytte sharet som et drev, som test kan du benytte administrator kontoen fra den maskine der udbyder C$ sharen.

Alternativt er:

net use \\xppc\ipc$ /user:administrator "ditkodeord"
net use x: \\xppc\c$

Hvis den mugger over at brugernavn konflikter met et du allerede har logget på med (eller sådan noget), log af/log på, eller brug:

net use \\xppc\ipc$ /d
Avatar billede Swift Praktikant
29. april 2002 - 14:41 #7
Der er ikke rigtig noget af ovenstående der virker.
Jeg synes jeg har prøvet ALT!

Problemet er efter min opfattelse at man på WinXP SLET ikke kan vælge hvilke brugere der skal have hvilken adgang til de specifikke delinger.

Er der virkelig ikke nogle der har en smart løsning???

Kan man ikke indstille XP til at køre med "Win2K"-agtige delinger ??
Avatar billede Swift Praktikant
22. juni 2002 - 15:09 #8
Jeg fandt selv ud af en ting mere.

Under "Mappeindstillinger" har man mulighed for at vælge noget i retning af "Brug avanceret deling" - og så kan det lade sig gøre at tildele forskellige brugere forskellige rettigheder!!