Avatar billede nilleman Nybegynder
09. juni 2000 - 21:29 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

En god bog?

Hejsa
Jeg er ny til delphi, og så tænkte jeg at det kunne være at der var nogle herinde som kunne anbefale en bog, så man kunne komme lidt igang...
Avatar billede borrisholt Novice
09. juni 2000 - 21:39 #1
Teach you self Delphi 4 in 21 days, er en meget god begynder bog den dækker det mest grundlæggende, og det der ligger lidt over. Bogens tykkelse taget i betragtning, er det dog noget optimistisk at man kan tykke sig genem den på 21 dage. Med mindre du betragter det som en fuldtids beskæftigelse. tænk ikke formeget over de 21 dage, det er en meget god bog, som du også mange gange senere kan få glæde af som opslags bog.

Hvis der er kommet en til Delphi 5 så køb den i stedet ....

Bogen kan endvidere læses på nettet på den følgende adresse :
http://www.kaposnet.hu/books/tysdelphi4/index.htm

Jens Borrisholt
Avatar billede borrisholt Novice
09. juni 2000 - 21:41 #2
Orv ja ... God fornøjelst og velkommen til Delphi verden !

Jens B
Avatar billede denniss Nybegynder
09. juni 2000 - 21:44 #3
Jeg synes at de bøger der har noget med teach you self xxx in xx days... bare er noget lort.!!
Kan dog ikke anbefale nogen bog sådan direkte.
Men mener at man kan komme MEGET lange med F1 i delphi... Har aldrig selv haft bøger til delphi. Og i dag, laver jeg flere database programmer, utilities osv.
Dog hjælper det at kunne lidt i forvejen.
Nå det var bare lige det jeg ville sige.
Avatar billede borrisholt Novice
09. juni 2000 - 22:00 #4
Denniss

Mindre kan vel også gøre det ?

Jeg har brugt Teach you self Delphi 4 in 21 days som grundlag for undervisning til et kursus i "Grundlæggende Delphi programmering", som jeg har holdt. Det virkede den fint til. Når jeg til efteråret skal køre kurset igen, har jeg stadig tænkt mig at basere min materiale på den bog.

Jo jo bevares min egen erfaring som Delphi programmør bruger jeg selvfølgelig ved siden af ....

Som du så ganske rigtigt på peger deniss så er online hjælpen uvudelig partner, men hvis du ikke har det grundlæggende på plads ved du ikke hvad du skal lede efter også virker online hjælpen uoverskuelig.

Det var min mening / erfaring .....

jens B
Avatar billede denniss Nybegynder
09. juni 2000 - 22:09 #5
Ja..

men i forhold til mange andre lære bøger, synes jeg at teach you self meget mere bliver solgt på sin titel istedet for sin indhold.
(Folk lader sig lokke for let)

Men sikkert en alletiders bog, hvis man ikke lige ved hvilken man skal vælge.
(der kan du bare se, hvis man ikke ved hvilken man skal vælge, er teach you selv... automatisk den man vælger).

Jeg er sq ked af jeg ikke kan huske de bøger jeg har haft, for der var sq en bragende god imellem. en man kunne bruge som opslag... som jeg ser er en vigtig faktor for en programmerings bog.

~Dennis

Avatar billede nilleman Nybegynder
09. juni 2000 - 22:13 #6
Jeg havde egentligt håbet lidt på at det kunne blive til en bog, som kunne bruges til opslagsværk bagefter...
Avatar billede borrisholt Novice
09. juni 2000 - 22:16 #7
Det kan du også saktens bruge Teach you sel Delphi 4 in 21 days til. I hvertfald hvis du køber den og ikke bare lader dig nøje med pirat udgaven på nettet ..

Jens
Avatar billede denniss Nybegynder
09. juni 2000 - 22:22 #8
Delte meninger...;)
Avatar billede borrisholt Novice
09. juni 2000 - 23:00 #9
Der mangler sq en kommen tar fra min side ...
Nå men det jeg ville sig er at nillerman kan jo bare downloade den bog jeg anbefaler så kan du jo jelv se om du synes jeg har ret eller ham også synes det er en skod bog.

http://www.kaposnet.hu/books/tysdelphi4/tysdelphi4.zip (570 kb)
Avatar billede retep Nybegynder
10. juni 2000 - 02:34 #10
Samme spørgsmål var også oppe for nyligt, så jeg vil ikke spilde tid på at gentage min mening... Men kig på:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=17984

Mvh
Retep
Avatar billede retep Nybegynder
10. juni 2000 - 02:38 #11
Tilgengæld vil jeg gerne tilføje, at jeg selv har Teach you self Delphi 4 in 21 days på hylden, og tjaaa... Jeg mener stadig (Se ovenstående Url) at Per Amdal Steffensen's er den bedste begynderbog. Tilgengæld er den ikke nogen god opslagsbog. Til det formål kan jeg kun anbefale Developers Guide. Men VENT med at købe dén til du er kommet igennem Steffensens.

Mvh
Retep
Avatar billede nilleman Nybegynder
10. juni 2000 - 10:12 #12
Det lyder til at det er teach yourself delphi in 21 er den foretrukne, så den tror jeg at jeg vil prøve at få fat i...
Avatar billede retep Nybegynder
10. juni 2000 - 14:12 #13
Jeg synes nu også lige du skal tage et kig på Per Amdal Steffensens 'Delphi Programmering', når du står i boghandlen eller på biblioteket...

Mvh
Retep ;-)