Avatar billede haha Nybegynder
22. marts 2002 - 18:43 Der er 1 løsning

Hjælp til link

Har rodet mig ind i noget script hvor der er frames, men kan bare ikke finde ud af den her:
<input type="button" value="Søg" onClick="parent.frames[3].location.href = 'soger.asp';" style="color: #006E53; font-weight: bold">

Håber på at man kan lave om på tallet i parent.frames[3].location.href
Men kan ikke finde ud af hvordan.
Er der en mulighed for en løsning så jeg får vist en bestemt side i et bestemt frame ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. marts 2002 - 19:03 #1
Ja da.

det nemmeste er hvis du  giver dine rammer navne istedet for at prøve at adresserere dem ved nummer.
i hver  <frame  kommando i din frameset fil tilfæjer du en  name="etellerandet"  så den ramme får det navn.

og så skriver du din <input kommando som

<input type="button" value="Søg" onClick="parent.frames['detrammenavnfilenskaltil'].location.href = 'soger.asp';" style="color: #006E53; font-weight: bold">

mvh JakobA