Avatar billede tyler_durden Nybegynder
21. marts 2002 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Lave et billede skarp i Photoshop

Hvad er den nemmeste måde at lave et billede skarpt på. Det er en jpg. fil, som er hentet på nettet.Det er ikke et billede, men et logo. Det er dog utydeligt, og skal derfor gøres skarpt.
Avatar billede Jman Praktikant
21. marts 2002 - 19:43 #1
Unsharp Mask
Avatar billede Jman Praktikant
21. marts 2002 - 19:43 #2
det skarpner kanten omkring fotoet (for at forklare det kort)
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
21. marts 2002 - 19:53 #3
Hmmm, jeg tænkte mere på, om man kunne fortælle den, at alle pixel med en farve, skal have en anden farve.
Avatar billede spe Nybegynder
21. marts 2002 - 20:05 #4
Det kan du godt. I Image-->Adjust-->Replace Colors. Vælg Image i dialogboksen pg med pipetten samler du den farve op du gerne vil ændre og så kan du justere på Hue, Saturation og Lightness.
Avatar billede spe Nybegynder
21. marts 2002 - 20:06 #5
pg=og
Avatar billede hepou Nybegynder
22. marts 2002 - 11:32 #6
En anden mulighed kunne være at tage dit magic-markeringsværktøj og derefter trykke på en farve og derefter fylde den ud med den farve der passer til! :-) Håber det virker!
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
26. marts 2002 - 16:58 #7
Ellers prøv at indexere billedet:
Billede - Tilstand - Indexeret farve
Vælg adaptiv palette og forsøg med færre og færre farver
Under alle omstændigheder er det en fordel, hvis billedet er indexeret inden du eksporterer det som en gif, som det jo bør ende som, når det er en tegning...