Avatar billede solkaer Nybegynder
21. marts 2002 - 19:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Geforce 2 TI

Jeg har et stort problem. Jeg har lige købt et nyt grafikkort. Et Creative Geforce 2 TI 64 MB. Men når jeg sætter stikket fra min monitor i agp-udgangen er skærmen bare sort og viser ingen ting. Det er også som om den går helt i stå med resten af opstarten dvs den går helt i stå på harddisk. Jeg kan ikke forstå for mit gamle grafikkort var et Geforce 2 MX 32 MB og det virkede fint. Det skal lige siges at mit bundkort er et SIS 730S og at der hører et integreret grafikkort kort med. Men det var ikke noget problem før. Hjælp hvad skal jeg gøre

Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 20:26 #1
har du sat din PC-speaker til, hvis den bipper underligt i opstarten er det nok fordi dit kort ikke sidder ordenligt i.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 20:39 #2
Dit gamle kort var det også et Creative?
Avatar billede solkaer Nybegynder
21. marts 2002 - 20:51 #3
ja det gamle var også et creative
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:01 #4
Du skal også være klar over dit bundkort er over 1 år gammelt. Jeg AGP portene er blevet forbedret her på det sidste. Om det har noget at sige i dit tilfælde ved jeg ikke noget, men måske kan det være en ledetråd til at komme videre. Hopefully!

/ET
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:02 #5
hov - mangler "ved" efter jeg i øverste linie
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:03 #6
okay - jeg har været inde på Creatives side, men det er ikke til at lokke hardinfo ud af dem. Måske kan din AGP ikke følge med.
Avatar billede solkaer Nybegynder
21. marts 2002 - 21:06 #7
Det kan jeg bare ikke forstå for den understøtter både AGP 2x og 4x
Avatar billede solkaer Nybegynder
21. marts 2002 - 21:11 #8
Har det noget Windows XP at gøre. Jeg kører XP pro og kortet er nok produceret før XP kom på markedet, der står ikke noget understøttelse til XP på pakken
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:12 #9
Jeg har snakket med en af mine venner, han fortalte mig at alle AGP kort er bagud kompatible, så det kan ikke være det der er problemet! Efter hans mening burde der ikke være nogle problemer ved at skifte kortene.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:13 #10
Det har noget XP at gøre hvis du slet ikke kan starte maskinen op.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
21. marts 2002 - 21:14 #11
PIS --- det passer ikke --- det har IKKE noget med XP at gøre hvis....!!
Avatar billede razorgoose Nybegynder
21. marts 2002 - 22:31 #12
var dit gamle grafikkort AGP ???
eller check i biosen :)

Razorgoose
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 08:00 #13
der er ingen problemer i at skifte kortene

solkjaer > du kan prøve at gå ind i bios > "Chipset features" (tror det er der) og så deaktivere det Onboard grafikkort!
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 13:16 #14
Det har jeg prøvet men der som om der er forsvundet en valgmulighed i min bios. Jeg har kun mulighed for at vælge PCI slot og AGP. I min manual står der også AGP-slot som mulighed men det har jeg ikke.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:21 #15
du skal vælge AGP!
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 13:24 #16
det har jeg også gjort, men når jeg sætter monitor-stikket i agp-porten er skærmen sort
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:25 #17
starter computeren op?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:26 #18
er dit grafikkort AGP eller PCI?
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 13:30 #19
Computeren starter ikke op og ja, kortet er et Agp
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:36 #20
hmm okay..

kan du høre om der kommer liv i noget køler/blæser/harddisk ?
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 13:39 #21
hardisken stopper med at loade, blæser fungerer fint, men jeg tror ikke køler på selve kortet kører
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:40 #22
hmm..prøv at sæt det gamle i og se om det virker!
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 13:43 #23
Det har lige prøvet for lidt siden og det gjorde det ikke, så frygter det er noget med porten
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 13:43 #24
hmm..og du er sikker på du skubber kortene HELT i? du skal gerne bruge en smule vold!
Avatar billede solkaer Nybegynder
22. marts 2002 - 15:43 #25
ja det virker i hvert fald sådan, det siger et lille klik når jeg skubber det på plads