Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

88x31 knapper.

Jeg finder det fantastisk svært at lave disse små billeder, uden at det bliver virkelig grimt.. Nogen tips?
Avatar billede starleicht Nybegynder
08. juni 2000 - 14:14 #1
Jeg går ud fra det er til en hjemmeside?!

Er det foto eller grafik(logo/tegning)?

Foto skal være jpg - grafik skal være gif.

Al Tekst og grafik skal være kantudjævnet (anti-aliased).

Gør tilsidst billedet skarpere - Skal e.v.t. gøres flere gange.
findes under filter - OBS: Alle lag skal være sammenkopierede)
Avatar billede skott Nybegynder
08. juni 2000 - 15:34 #2
Kan kun give starleicht ret.. men med hensyn til knapper så lav dem så enkelt som muligt og brug så få farver som muligt enkelt grafik er somregelt også det pæneste og det mest stilrene!!. brug Image Ready (følger med photshop 5.5) til at vurdere kvalitet og komprimering.
Avatar billede andersravn Nybegynder
08. juni 2000 - 15:54 #3
ellers send dine knapper til mig, så hjælper jeg gerne

Mvh,

andersravn
ravn@ceweb.dk
Avatar billede prodic Mester
08. juni 2000 - 16:41 #4
som Starleicht siger.

Men det kan være lidt svært at vurdere, hvad du mener med at have svært ved at lave de små billeder, uden at blive grimme. Det kender jeg selv bare med lidt større billeder.

Giv en nærmere forklaring på hvad du mener?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 21:33 #5
Hej... jeg har nok formuleret mig lidt forkert. Jeg snakker om knapper i associate-henseende... de skal smides på forsiden til min hp: pacroon.com.

Tjek f.eks de "store" designeres hjemmesider. De har ofte associates, og det er den slags reklame-buttons jeg skal have...
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2000 - 15:20 #6
hehe...de kan være svære at lave. Men ideen er vel at det skal være meget simplet, og meget "tyndt". Lav evt noget størrre, hvis du har nemmere ved det, og resize det. Dårligt forslag, men det kunne være det hjalp. Men øvelse gør mester.
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2000 - 19:27 #7
lidt om hvordan du ihvertfald får tekst til at se godt ud.

http://www.designsbymark.com/pstips/misc_smalltext.shtml

i 88x31
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2000 - 19:36 #8
Takker... jeg må vel øve mig, men indtil da kan det link jo hjælpe mig =)
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2000 - 19:47 #9
ihvertfald med tekst...