Avatar billede john.buhl Nybegynder
21. marts 2002 - 08:09 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

ip numre

Hejsa
Hvor køber jeg ip numre, jeg skalbruge ca 35 numre, de skal bruges i et netværk så det kan fjernstyres :::'Hilsen john
PS JEG HAR PRØVET BÅDE TDC OG CYBERCITY UDEN HELD
Avatar billede milo Nybegynder
21. marts 2002 - 08:11 #1
det er din udbyder du køber dem hos..din isp. Har du tdc som udbyder, er det dem du skal have fat i de ip adr. hos...du må bare prøve igen. Deres support fatter hat.
Avatar billede john.buhl Nybegynder
21. marts 2002 - 08:12 #2
Problemet er bare at jeg ikke kan få nogle ved tdc uden en god begrundelse til hvad jeg skal bruge dem til!!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. marts 2002 - 08:18 #3
du har vel en god begrundelse?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. marts 2002 - 08:19 #4
og forresten..

hvis det er, at de 35 computere står i et internt netværk så er det vel nok med en IP?
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 08:20 #5
http://www.iana.org/ipaddress/ip-addresses.htm

[så det kan fjernstyres] = en udemærket begrundelse... Men skal du selv sidde på samme net og frernstyrre dem??
Avatar billede john.buhl Nybegynder
21. marts 2002 - 08:26 #6
Min begrundelse var at jeg skulle kunne fjernstyre dem men det var ikke begrundels nok til tdc, ja de 35 pc'er står i samme netværk men jeg vil have så jeg kan styre dem enkeltvis, og nej jeg skal ikke sidde på samme net, de skal fjernstyres via adsl....
john
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 08:29 #7
ok ... kunne du ikke lade fx 35 porte være åbne i din routerløsning og så installere dit overvågningsprogram på hver maskine på hver sin port?

dermed kun een IP
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. marts 2002 - 08:30 #8
enig med hojben..

skulle faktisk lieg til at foreslå det =D
Avatar billede john.buhl Nybegynder
21. marts 2002 - 08:56 #9
Jamen.... TDC skal så levere hvad? Det er vel ikke nok med en standardrouter fra deres side?? Når du snakker om porte - mener du så fx. port 80, 53 o.s.v??
Avatar billede grinderslev Praktikant
21. marts 2002 - 10:22 #10
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. marts 2002 - 10:26 #11
Hvorfor ikke bare sætte én server op med public IP. Lad den køre Windows 2000 server med Terminal Server installeret. Kontakt den via en Terminal Services Client over VPN (for bedst mulig sikkerhed. Herefter kan du fjernstyre dine klienter fra Terminal Serveren på deres LAN ip'er.

NanoQ
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 10:36 #12
Nej TDC har lukket for det meste... ;(

men wol leverer en router der er pivåben som du selv kan rode med.. (CC vist oz)
Avatar billede canker Nybegynder
21. marts 2002 - 12:26 #13
ALT andet end kommentaren fra NanoQ, vil være at gå over åen efter vand.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. marts 2002 - 13:46 #14
Hvad er der galt med linux? :)