Avatar billede knoxville Nybegynder
20. marts 2002 - 19:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal jeg starte??

Jeg har efterhånden fået pænt styr på almindelig HTML, og vil nu gerne videre med opbygning af hjemmesider. PHP synes at være noget der virkelig batter - og jeg vil derfor gerne igang med at lære det. Men hvor skal jeg tage fat?

Gode netbaserede tutorials?
Hvad skal jeg fokusere på?
osv...

Håber i gider hjælpe med det lidt simple spm... :D
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. marts 2002 - 19:09 #1
som minimum bør du læse indledningen til den officielle PHP-manual - http://dk.php.net

Så får du nok lyst til lidt mere - herefter vil PHP-artiklerne på www.webcafe.dk være at foretrække.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. marts 2002 - 19:09 #2
Hej hej :)

Ja, det er en god ide at gå igang med php, det rykker! hehe.

der findes en masse tuts på nettet. En af de mest brugervenlige er dem du finder på www.netcafe.dk
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. marts 2002 - 19:11 #3
1 sek. cool ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. marts 2002 - 19:11 #4
Jeg vil anbefale at kigge i manualan når man får lidt mere styr på det. Den kan godt volde problemer når man ikke er øvet. Sådan var det i hvert fald med mig...

Du skal også have sat en server op for at kunne køre .php dokumenter på din computer. Apache er god. Men iis kan også bruges.
Der findes også nogle tuts til installation af dette.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. marts 2002 - 19:13 #5
www.udvikleren.dk
www.netcoders.dk

der er en del scripts som du kan downloade, men også en del tutorials
Avatar billede snigermunken Nybegynder
20. marts 2002 - 19:20 #6
Avatar billede razo Nybegynder
20. marts 2002 - 20:16 #7
Det bedste måde at lære PHP på er at læse en bog. Der er desværre ingen vej uden om hvis man vil lære det ordenligt. Men det behøver ikke at være en bog på 500 sider, hvis det er det du frygter :D
Thomas G. Kristensen har lavet et rigtig godt hæfte på kun 72 sider, som jeg selv brugte til at lære PHP. Den kan jeg varmt anbefale. Læs mere på:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. marts 2002 - 20:38 #8
razo: Det hæfte Thomas har lavet - er det php3 el. php4?