Avatar billede minipod Nybegynder
20. marts 2002 - 18:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Compiler for nybegynder

Hej, jeg kunne godt tænke mig at gå i gang med at lære C og har lånt Henrik Kressners C/C++ grundbog i programmering.

Men jeg ved ikke hvilke programmer jeg skal bruge, når jeg gerne vil have en elementær editor og compiler, altså nogen der ikke kan så meget, så jeg selv kan forstå hvad der sker. Jeg bruger WIN XP. Jeg vil starte med at lære C og senere c+ osv., så det skal være så simple programmer som muligt, men jeg vil godt slippe for at bruge dos. Hvis der er nogen der kan anbefale nogle gode hjemmesider om C for begyndere, så vil jeg også sætte stor pris på det.
Avatar billede soreno Praktikant
20. marts 2002 - 18:37 #1
en god starter: (indeholder compiler og ide)
http://www.bloodshed.net/devcpp.html

materiale til at komme igang med c++:
http://gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=20

jeg kunne også godt forestille at der var noget begynder materiale på:
http://www.codeproject.com/
Avatar billede chokomus Nybegynder
21. marts 2002 - 17:52 #2
Jeg er selv lige gået i gang med at lære c++, og en RIGTIG god bog til det er Kris Jamsa's C++ bog fra forlaget IDG. Den koster 69,- og fører en igennem fra starten af. Se evt. www.idgforlag.dk
Avatar billede soreno Praktikant
22. marts 2002 - 19:17 #3
Avatar billede dr.truti Nybegynder
23. marts 2002 - 22:02 #4
"Henrik Kressners C/C++ grundbog i programmering" Som du nævner er KANON! Jeg vil anbefale dig at købe efterfølgeren til den når du når så langt!

Truti