Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 15:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Meta-fejl.......?

Jeg har lavet meta på min webside. Google har "fundet" min side, men under mit sidenavn står der følgende:
Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer?
Det er ikke hvad jeg har skrevet ind under: META NAME="Description" CONTENT...bla, bla, bla
Hvordan kan det være at Google ikke kan finde min Description?
VH
Kato
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 16:04 #1
Nogle søgemaskiner fatter bare ikke det der med at indekser sider der er lavet i frames, derfor laver den, ovenstående fejl, kunne jég tænke mig.

men side navn angiver du vel også bare som title, det er da der den henter min tittel fra ....
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 16:05 #2
min ser således ud....

<title>Questis.dk</title>
<Meta name="Author" content="Fallesen">
<Meta name="Publisher" content="Fallesen">
<Meta name="Copyright" content="Questis.dk">
<Meta name="Revisit-After" content="3 days">
<Meta HTTP-EQUIV="Expires" content="none">
<Meta name="Keywords" content="Gratis, billeder, erotik, vittigheder, humor, sjov, grin, og, eller, Pictures, jokes, games, chat">
<Meta name="Description" content="Kig i vores ugentligt updaterede gallerier med sjove billede, hvor du selv kan tiføje dine billeder. eller få en griner i vores vittigheds arkiv.">
<Meta name="Pagetopic" content="Links">
<Meta name="Pagetype" content="Pictures">
<Meta name="Audience" content=" All">
<Meta name="Robots" content="INDEX,FOLLOW">
<Meta name="Content-Language" content="Dannish">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style3.css">
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 18:52 #3
Hej questis.
Jeg har aldrig før haft problemer med at få Google til at læse min meta. Jeg kan ikke forstå hvad problemet er ???
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 18:55 #4
kan jeg ikke se hele din kode ????
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 19:19 #5
<html>
Her er den:
<head>
<META NAME="Title" CONTENT="DANCON-UNFICYP">
<META NAME="Description" CONTENT="Dancon-Unficyp er samlingssted for FN-soldater der har gjort tjeneste på Cypern hold 54, og Golfkompagniet Kuwait.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="dancon,unficyp,militær,soldaterkammerater,unitednations,un,fn,soldater,cypern,kuwait">
<META NAME="copyright" CONTENT="DANCON-UNFICYP">
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>DANCON-UNFICYP</title>
</head>
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 19:27 #6
din <META NAME="title" CONTENT="DANCON-UNFICYP">

kunne du ikke bare skrive <title>DANCON-UNFICYP</title> ved godt det er det samme, men det er jeg da optaget med på Google.....
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 19:32 #7
Tror du det gør nogen forskel for Google?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 19:34 #8
Ved det ikke, den burde ligsom ikke gøre forskel, men mine tidligere sider er da blevet opteget og vist korrekt på den måde. så ved det ikke, kan da ihvertfald ikke finde andre fejl end det. elles kan du på www.html.dk, valdidere din META-tags, som så giver dig gode råd, og ideer til dem, så de virker bedst muligt på søgemaskinerne
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 19:35 #9
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 19:38 #10
Hmmm...kan ikke komme ind på html.dk?
Jeg prøver senere og vender tilbage. Tak så langt.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 19:42 #11
Virker fint hos mig......

men snakkesn når du kan komme ind, eller du kan give mig din url, så tjekker jeg den
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 19:50 #12
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 20:03 #13
umildbart er der ingen fejl i den meta-tags, så kan kun konkludere at det er google der har lavet ged i den denne gang. med undtagelse af en enkelet validator der afviste dine mete-tags
Avatar billede kato Praktikant
20. marts 2002 - 20:07 #14
Ok....jeg tror jeg lader tingene være som de er. Så må Google rette sig ind efter mine meta ;-)
Tak for hjælpen questis..
VH
Kato
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2002 - 20:08 #15
var så lidt..... håber den hitter ud af det &:-D
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. marts 2002 - 20:55 #16
jeg har "tvunget" Google til at bruge META NAME="Description" CONTENT...bla, bla, bla. Ved at udskifte teksten i index filen under " Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer" med det samme som står under min "content" Google er en gofin søgemaskine men den opfører sig saulme underligt. I dag har jeg læst at google ligeledes klassificerer siderne efter hvor mange sider der linker til dem....  Hvor ? det kan jeg ikke huske :o(
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. marts 2002 - 20:56 #17
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3258
Whoops - her var den jo
Take a look
Avatar billede pelskee Nybegynder
13. november 2003 - 09:01 #18
hvor længe skal man regne med at der skal gå fra man lægger sine meta tags ind og til man kan finde sin side på google...
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 09:22 #19
mener da ikke at google bruger meta, men robot.txt til at finde sin info
Avatar billede pelskee Nybegynder
13. november 2003 - 09:31 #20
hvad er robot.txt ?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 09:35 #21
det kan du læse meget mere om her:
http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html
Avatar billede pelskee Nybegynder
13. november 2003 - 09:37 #22
så vidt jeg kan se bruges det til at ekskludere tekst...
.
det er fordi mit site er opbygget i flash og så kommer det ikke lige umiddelbart op på søgemaskinerne...