Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. marts 2002 - 13:03 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

Virksomheder se her.

Jeg er en 15 årig fyr, der efter sommerferien påbegynder en 5 årig uddanelse som datafagtekniker. Jeg søger dertil en læreplads. Jeg kender endnu ikke den præcise dato for hvornår jeg skal begynde i virksomheden men det er ca. 3 måneder efter uddanelsens start.
Uddanelsen fokuserer primært på netværk, men programmering indgår også.
En komplet uddanelses plan, vil naturligvis senere kunne blive sendt pr. post !
Jeg går i øjeblikket i 9. klasse, i Rødovre lidt uden for København.
Jeg bor delvist i Hvidovre og Hillerød, men er klar til at lave en aftale med en virksomhed så længe denne har adresse i ht-området.
Jeg har leget med it de seneste par år, men det er først kommet op på et lidt mere seriøst niveau, inden for det sidste halve år.
Det jeg typisk har beskæftiget mig med, er webdesign/grafik.
Jeg er derfor igang med at sætte mig godt ind i programmet, adobe photoshop 6.0!
Jeg har haft fritidsjob 2 steder, henholdvis Superkram i Rødovre og Mancom i Hillerød, hvor jeg også så småt er gået igang med webudvikling.

Min stærkeste side er dansk, hvor jeg inden for de sidste 2 år, stort set kun har modtaget 10 og 11 som årskarakter.
Jeg har lige afsluttet mit 9. klasse eksamens projekt om Internet, hvor jeg fik et 11 tal.

Hvis du/I vælger af tilbyde mig en læreplads kan i helt sikkert regne med at jeg at jeg vil leve op til jeres forventninger.

Jeg kan kontaktes for en personlig samtale på e-mail: styled@styled.dk eller på tlf. 26857047 !

Med venlig hilsen

Jonas Madsen
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:04 #1
prøv et jobforum..
Avatar billede exodusdk Nybegynder
20. marts 2002 - 13:05 #2
Jeg tvivler på, at du får noget tilbudt...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:06 #3
også her :)

ville sq ikke tilbyde en 15-årig en læreplads!
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:07 #4
Det kan du lige så glemme!!! Jeg er nu godt et år inden i uddannelsen, men har endnu ikke fået en plads!!!

Derfor har jeg fået en skolepraktikplads. Det er en praktikplads på skolen.
Selvom at de siger at det er som i et firma, så er det langt fra det samme!!!
Det er kedeligt og man få ikke løn! Man får godgørelse! Det er en time løn på ca 42,5 kr!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:07 #5
moebius > jeg er på 2.år :)

og SKP sux ;) glad for at jeg er i praktik på en handelsskole :P

og får 48,25 i timen =)
Avatar billede cthun Nybegynder
20. marts 2002 - 13:08 #6
Giv da manden/drengen(hi hi) en chance!!
Avatar billede cthun Nybegynder
20. marts 2002 - 13:09 #7
Jeg får kun 46 i timen..  NEDTUR
Avatar billede exodusdk Nybegynder
20. marts 2002 - 13:09 #8
Jeg er også igang med uddannelsen, og har været så heldig at få læreplads. Men først efter adskillige afslag... Der er simpelthen for få firmaer, der kan uddanne "os". Og jeg tvivler på, at de firmaer der tager lærlinge, ligefrem mangler ansøgere...
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:10 #9
Bundgaard-> Det eneste gode ved, for mig hver fald, er et min værkfører tror jeg er skide god til at og at han har total tilid til mig. Jeg er godt nok i udlån lige nu, men den arbejdes maskine jeg sad ved havde brænder!!!
Jeg har godt nok haft mange cd´er med hjem!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:11 #10
det er da nice nok han stoler på dig :)
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:14 #11
Ja, men det sux lidt. For nå han har problemer kalder han på mig!!!
Fx: Han skulle havde sat en printer switch op, to maskiner en printer.
En lille billig plastik kasse som ikke kunne finde ud af det!!!
Han kan selvfølgelig ikke finde ud af at sætte den til, så han kaldte på mig!!! Den virkede så kun nogle gange, så han blev ved med at kalde på mig!!! Fuck, jeg bliv sgu total sur på ham!!!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. marts 2002 - 13:15 #12
moebius > Jeg ved ikke hvor meget du har gjort for at prøve at skaffe en "praktikplads" men jeg har nu ikke i sinde at droppe det, jeg har snakket med et par stykker men de vil alle helst vente med en personlig samtale til jeg er startet på uddanelsen. Desuden har jeg en rimlig god sikkerhed for at få en plads via. min famillie men de vil ikke skaffe mig en læreplads før jeg selv har gjort noget for det. Derfor har jeg udsendt nogle breve til diverse virksomheder.

Hvis nogle er interesseret i at kigge nærmere på min grafik må jeg skuffe med at jeg i øjeblikket ikke har noget færdigt produkt på internettet men jeg sidder i øjeblikket og arbejder på et design til min egen side....Det nuværende preview kan ses på http://www.styled.dk/ det skal dog nævnes at dette design er langt fra færdigt.

-Jonas
Avatar billede cthun Nybegynder
20. marts 2002 - 13:17 #13
Kender man nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen, som kender nogen... skal man nok skaffe sig selv en praktikplads!! Det var også sådan jeg fik min!
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:17 #14
freefreelancer-> Jeg har sgu osse sende ansøgninger i massevis!!!

Jeg har nok sende mellem 100 og 200 styk!!!
Og jeg har fået ca 50 breve tilbage!!!
Dog er der et firma jeg har sendt til som virker interesseret, men de har allerede 4 elever, så det bliver nok lige nu...
Avatar billede exodusdk Nybegynder
20. marts 2002 - 13:18 #15
Jeg sendte 5 ansøgninger...
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. marts 2002 - 13:24 #16
cthun> Det ender sikkert med at jeg også få min på den måde for min famillie har virkelig mange forbindelser i it branchen.....Da jeg skulle i erhvervs praktik her i 9. klasse ville jeg gerne ud som webdesigner det var stort set umuligt at finde en plads dog kom jeg gennem min mors kæreste ud i at af...jae jeg vil nok sige et af danmarks bedste webdesign firmaer :)

-Jonas
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:29 #17
moebius> hvad hedder det firma som allerede havde 4 elever? :)
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:29 #18
maniacdog-> Det fortæller jeg da ikke dig. Så snupper du bare min plads!!! :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:30 #19
moebius> næh for jeg har skam allerede en læreplads, bare nysgerrig fordi jeg tror det er det firma jeg er i ;)
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:31 #20
maniac-> Hvis du arbejder i Farum kan det godt være!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:31 #21
om det er danmarks bedste eller ej...er jo en individuel mening ;)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:32 #22
maniacdog > der er vel en del firmaer i DK der har 4 elever? :P
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:32 #23
moebius> Farum, ja det er faktisk der jeg arbejder ;)

bundgaard> Ja mén alligevel...
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:33 #24
Er det lige i nærheden af Hørmarken???
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. marts 2002 - 13:34 #25
bundgaard > Ja selfølgelig men de har ihvertfald en kanon god reference liste med bla.

Goerg jensen, Boomtown, Dansk design center, Gyldendal, Levis + en masse andre ;)

-Jonas
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:34 #26
moebius> LOL, ja det er det.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:35 #27
maniac->Lige over for at Chokolade fabrikken???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:35 #28
moebius> Chokolade fabrikken? Mener du rustenborg?
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:36 #29
maniac-> Det var en test... Har det firma nogen relation til Cisco???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:37 #30
moebius> Ja, meget.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:37 #31
maniac-> Vundet priser og sådan???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:38 #32
moebius> Jep.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:38 #33
maniac-> Kender du så et firma der hedder 'Kimi'???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:39 #34
moebius> Hvornår søgte du herud? Bare af ren nysgerrighed.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:39 #35
maniac-> Det er ikke længe siden. Jeg har faktisk sendt to ansøgninger!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:40 #36
moebius> Ja, Kimi Papir & Tryk - Ligger lige overfor. De er vist igang med at bygge om.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:42 #37
maniac-> Nej, de ligger ikke lige over for!!!
De er nemlig lige flytte til Rugmarken!!!
Min onkel ejer Kimi!!!
Jeg søgte hos Netdesign fordi de ligger, eller gjorde, et sted jeg nemt kunne komme til!!! Og så osse fordi min onkel kender Chefen!!!
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:42 #38
maniac-> Det var forkert. Jeg ville sige at de ligger, eller gjorde, lige ved siden af min onkels firma!!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:44 #39
moebius> som jeg sagde var de ved at bygge om, vidste ikke lige de var igang med at flytte for hvorfor skulle jeg egenligt også det?
Ja jeg arbejdet i NetDesign.

Kender din onkel NetDesign's chef?
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:45 #40
Maniac-> Ja, det siger han i hvert fald!!!
Han siger osse at chefen ikke tager sig af ansættelse i den afdeling!! Buhu. Ellers kunne min onkel ligge et godt ord ind for mig!!!
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:46 #41
maniac-> Jeg skal til at arbejde, men du kan skrive til mig på carsten_s_j@hotmail.com (Og messenger) hvis du vil hører mere. (Eller bare noget andet)  :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 13:47 #42
moebius & maniacdog

kan i ikke fortsætte jeres samtale et andet sted? min mailbox bliver fyldt med indlæg fra jer to..

som der står i reglerne:

"der må ikke spammes i spørgsmål, da dette virker irriterende over for de folk som måske står under tidspres"

eller sådan ca
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. marts 2002 - 13:47 #43
bundgaard> Beklager, det var vist nok min fejl af nysgerrighed.
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 13:48 #44
bundgaard-> Du kan bare fjerne hakket ved E-Mail!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 14:06 #45
moebius > jeg vil gerne se seriøse indlæg..ikke jeres private snak

maniacdog > helt i orden :)! bare husk det ;)
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 14:08 #46
Bundgaard-> Kan jeg sgu godt forstå!!!
Det var osse bare en lille spøg!!!

Men hvis du vil undgå email fra eksperten, skal du jo bare fjerne hakket der!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 14:11 #47
ja det ved jeg..

men 25 mails fra jer to..det er lidt i overkanten..

og jeg vil gerne ha emails fra eksperten..hvis folk skriver noget seriøst
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 14:12 #48
Okay...

Selv hader jeg det, da jeg bruger Messenger.(popups om ny mail i inbox)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 14:13 #49
får jeg også her..

outlook..
Avatar billede moebius Nybegynder
20. marts 2002 - 14:15 #50
Okay

Undskylder mange gange...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 14:42 #51
:)
Avatar billede troldal Nybegynder
20. marts 2002 - 15:26 #52
Kunne være int. hvad kunne en fagtekniker tænke sig at lave ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. marts 2002 - 15:33 #53
kommer an på hvor langt man er i sin uddannelse!

i starten, lidt netværk, så router, så programmering og så til sidst netværk igen :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. marts 2002 - 18:12 #54
troldal >

Der er nogle regler for hvad man skal lave. Er du evt. interesseret ?

-Jonas
Avatar billede maniacdog Nybegynder
21. marts 2002 - 10:56 #55
Det kommer også meget an på hvilken type virksomhed man er i - Fx. den jeg er i, det er basicly ren netværk. Det er RET fedt. Ud over det så er der selvfølgelig de ting som man skal lære (styresystemer, programmering, rapporter m.m.) men det er typisk det som virksomheden laver man beskæftiger sig med.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. marts 2002 - 11:48 #56
Maniacdog > Når man nu skal lære programmeringen hvad menes der så? (webbaseret eller??)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
21. marts 2002 - 13:33 #57
Både webbaseret mén også C++, asembler(rigtigt stavet?), pearl m.m.
Stort set skal du nå alt på RET kort tid.
Fx. gennemgik vi en NT server på 1 ugen hvor jeg mener man SAGTENS kunne ha brugt mere tid.
Men igen, så i sidste ende så ville uddannelsen jo komme til at tage ekstrem lang tid :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. marts 2002 - 13:37 #58
Hehe jeps......Havde måske forestillet mig at man valgte sig ind på et programmerings sprog :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
21. marts 2002 - 13:49 #59
Nej du bliver kastet rundt i de forskellige programmerings sprog.
Desværre :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. marts 2002 - 13:51 #60
Hehe okay så for man da ihvertfald et kendskab til lidt af hvert...Havde nok ellers være lidt smartere at kunne fordybe sig i 1 eller måske 2 sprog.

Hvad skete der med ham troldal?

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
03. april 2002 - 23:04 #61
Øv ;(