Avatar billede cyberzoid Nybegynder
20. marts 2002 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder OLE-Objekt?

Jeg vil gerne indsætte et mit billede i min database uden at gemme det i db, hvis man kunne angive en sti til billedet ville det være perfekt.
Det skal være sådan at man kan se billedet i en rapport og ikke bare stien.

20. marts 2002 - 23:41 #1
Ønsker du at indsætte billederne i et OLE-felt i en tabel eller er det blot et enkelt billede, som du ønsker at vise i en rapport?

Hvis du har lavet et OLE-felt i tabellen, skal du blot højreklikke på feltet (i tabelvisning) og vælge "Indsæt objekt". Herefter vælger du "opret fra fil" og afkryder feltet "Kæde til fil". Herefter gemmes kun en reference til billedet.
Når du efterfølgende laver en rapport baseret på tabellen, vil den vise billedet som - billede (undtagen i enkelte tilfælde, hvor der kan være fejl i windows/office-installationen. I sådanne tilfælde vises kun et ikon)

/Thomas
Avatar billede mugs Novice
21. marts 2002 - 21:31 #2
Hvis du vil vise billeder i dine formularer / rapporter, skal du placere billederne udenfor databasen, idet denne ellers vil vokse meget i størrelse.

Jeg har en testdb, der viser dig hvordan step for step. Når du skifter post i din formular vil db hente det billede der svarer til posten. Så vidt jeg husker, har jeg ikke lavet så den udskriver billedet i en rapport - men det kan vi jo blot lave.

Læg din e-mail hvis du vil have test db tilsendt. Da jeg har en døgnvagt imorgen, kan jeg ikke sende før LØR morgen.
Avatar billede cyberzoid Nybegynder
21. marts 2002 - 22:52 #3
-mugs
min e-mail adresse er noermoelle@e-mail.dk
Men hvis du gider vil du så ikke lave en standard rapport så jeg bare kan redigere den!
Så ville det være perfekt
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2002 - 17:46 #4
Sendt med en større forsinkelese.