Avatar billede thrill Nybegynder
20. marts 2002 - 00:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

XP inst. - ikoner på skrivebordet ?

Hvordan får man inkonerne frem på skrivebordet efter en XP inst., der er kun papirkurven ?
Avatar billede 7th Praktikant
20. marts 2002 - 00:18 #1
Prøv at højreklikke på Start og vælg egenskaber. Der kan du så tilpasse startmenuen med diverse ikoner. Ikonerne på skrivebordet skifter alt efter hvilken menu du vælger. Ved ikke om det virker, men...
Avatar billede star-design Nybegynder
20. marts 2002 - 00:19 #2
du højreklikker på procesbaren, og trykker egenskaber... herefter vælger du fanebladet "Menuen start"... marker "klassisk version af menuen start" fremfor "menuen start"... herefter har du også en række indstillingsmuligheder, hvis du klikker på "tilpas"...
Avatar billede thrill Nybegynder
20. marts 2002 - 00:49 #3
Okey, det var da ellers noget af en "remse" man skal igennem, hvorfor mon MS har gjordt det så besværligt at få ikoner på skrivebordet ?
Avatar billede star-design Nybegynder
20. marts 2002 - 00:57 #4
mener jeg har læst, at de (Microsoft) vil ha at man skal køre det via startmenuen, hvor ikonerne lægger som standard i XP... så er skrivebordet frit... jeg kunne ikke vænne mig til det, så jeg har skiftet til den "gode gamle startmenu"....
Avatar billede rexisgod Nybegynder
20. marts 2002 - 08:17 #5
Det er ret enkelt - !

Højreklik på skrivebordet og vælg "indstillinger", tryk derefter på TAB'en "Skrivebord" og tryk i denne menu på "Skrivebords indstillinger", herinde er der mulighed for at vælge hvilke af de íkoner der er i Win2000 og 98 man vil se.....
MVH Lars Bengtsson
Avatar billede yaris Praktikant
20. marts 2002 - 16:56 #6
Højre klik på processlinien og vælg menuen statr og vælg klassisk så skulle den være der
Avatar billede thrill Nybegynder
20. marts 2002 - 19:51 #7
rexisgod > Ja, det var noget der kunne bruges, det er jo nemt, bare man ved hvor man skal finde det !
Avatar billede thrill Nybegynder
20. marts 2002 - 19:53 #8
Mht. til "klassisk version" så giver det ikke flere inkoner på skrivebordet, ihverfald ikke umiddelbart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2002 - 22:07 #9
egenskaber for skrivebord - fanebladet skrivebord - tilpas skrivebordet - under "ikoner på skrivebordet" sætter du en vinge i dem der skal være på skrivebordet.
Avatar billede thrill Nybegynder
21. marts 2002 - 21:33 #10
john_stigers > jeps, det er kanon. Iøvrigt samme som rexisgod nævnte :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2002 - 21:36 #11
så er det rexixgod som skal have point, for det havde jeg ikke set :)
Avatar billede thrill Nybegynder
31. marts 2002 - 17:32 #12
Tak for hjælpen, rexixgod havde kun lagt et svar, så jeg kunne ikke give point til ham.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2002 - 20:30 #13
Jamen så takker jeg for point (rexixgod har haft mulihed for at lave et svar)