Avatar billede 7th Praktikant
19. marts 2002 - 23:12 Der er 33 kommentarer og
4 løsninger

Anbefal spil.

Jeg har fået en ny computer, så jeg kan endelig begynde at spille igen. I de sidste to år har jeg ikke rigtigt fulgt med i udviklingen, da min gamle ven slet ikke kunne trække alle de nye spil, så hvad der er kommet af nye spil på markedet aner jeg faktisk ikke. Derfor kunne I ikke lige anbefale nogle gode spil - gerne i strategi, adventure, rollespil ala den dur genren. Skriv venligst også lige et par linier om det spil I vælger at anbefale.

P.S. Kender godt AOE, C&C, Black & White, The Settlers...
19. marts 2002 - 23:15 #1
Well... mit eneste spil på computeren (og dermed mit ynlingsspil) er Red Alert 2 (samt udvidelsespakken).

www.westwood.com
Avatar billede webben Nybegynder
19. marts 2002 - 23:17 #2
prøv at kigge ind på games.jubii.dk eller gamereactor.dk - der kan du læse lidt om hvilke spil som kommer og som er kommet samt anmeldelser dertil :D
Avatar billede quecronix Nybegynder
19. marts 2002 - 23:32 #3
Microsoft, Age of empires...
Avatar billede quecronix Nybegynder
19. marts 2002 - 23:33 #4
Age of empires, foregår i historisk tid, hvis det var noget?
Avatar billede 7th Praktikant
19. marts 2002 - 23:58 #5
xzxzx-kan-ikke-logge og quecronix: gentager lige mit p.s.

P.S. Kender godt AOE, C&C, Black & White, The Settlers :)
20. marts 2002 - 07:30 #6
Hm... Okay C&C må så være Command & Conuqer?
Avatar billede adagio Nybegynder
20. marts 2002 - 08:42 #7
Vis du er til tbs så findes der ikke noget bedre end Civilization 3
Avatar billede adagio Nybegynder
20. marts 2002 - 08:48 #8
Du siger godt nok at du kende The Settlers, men ved du så også at de har lavet 2 udvidelses pakker dertil (altså til The Settlers IV), dog så vidt jeg ved så har vi her i Danmark ikke set den sidste udvidelses pakke endnu, men den kommer nok snart, Tyskland har trods alt haft det i langt tid nu :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. marts 2002 - 08:59 #9
Jeg vil anbefale dig at tage et kik på Stronghold. Lidt i stil med AOE...  Særdeles underholdende :)
Avatar billede 7th Praktikant
20. marts 2002 - 11:00 #10
Se det var da noget jeg kunne bruge. Hader når folk ikke læser det man skriver... C&C = Command & Conuqer ja. AOE = Age Of Empires. Har spillet The Settlers siden amiga versionen, men Stronghold og Civilization 3 vil jeg da tage et nærmere kig på.
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2002 - 00:08 #11
Det var sgu ikke mange spil I kunne komme på. Civilization 3 og Stronghold.
Avatar billede kennethholst Nybegynder
21. marts 2002 - 10:05 #12
C&C renegade rykker, Rainbow six, colin mcrea, total anihalation,
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2002 - 10:38 #13
Hader skydespil...
Avatar billede adagio Nybegynder
21. marts 2002 - 13:49 #14
Grunden er nok at der ikke findes mange gode (og nye) spil lige for tiden. De eneste spil jeg spiller er de nævnte Settlers IV og Civ3. Og da jeg ikke ønsker at høre om rollespil kan jeg ikke hjælpe med noget der. Men er du interesseret i økonomispil? Eller findes der andre specielle genrer du kunne tænke dig at høre om?
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
21. marts 2002 - 13:51 #15
C&C Renegade og MOHAA styre for vildt...
Avatar billede adagio Nybegynder
21. marts 2002 - 13:52 #16
Ikke vis man ikke er til skydespil
Avatar billede zvansen Nybegynder
21. marts 2002 - 13:54 #17
der er da også Empire Earth... Det går da fra stenalderen til LAAAANGT ud i fremtiden!! Det skulle du da næsten kigge lidt på..

hvad er der ellers.. hmm sådan noget som Railroad tycoon?? ;)
Avatar billede adagio Nybegynder
21. marts 2002 - 14:00 #18
Empire Earth? Det kender jeg ikke lige, hvad handler det om? Men ellers...railroad tycoon? Jeg tror nok han ønsker at høre om spil der ikke kunne køre på hans den gamle computer :)
Avatar billede zvansen Nybegynder
21. marts 2002 - 14:04 #19
hehe.... men de fleste krævende spil er jo skydespil, ik?...

Empire Earth er ligesom AOE... det er strategi.. faktisk meget sjovt.. du skulle jo næsten prøve det ;)
Avatar billede adagio Nybegynder
21. marts 2002 - 14:31 #20
Det kunne da godt være at skulle prøve at tage et kik på det engang når jeg får tid :o)
Avatar billede zvansen Nybegynder
21. marts 2002 - 15:02 #21
:) ja gør da lige det...

er det noget i den retning du leder efter 7th??
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2002 - 18:44 #22
Tjekker lige op på de nævnte spil.
Avatar billede krukken Juniormester
21. marts 2002 - 18:46 #23
wolfenstein
Medal og honuor
Independet wars
max pain
Avatar billede master_nemo Nybegynder
21. marts 2002 - 18:51 #24
7th
hmmm her er nogle fede nogen :D
vampire(middelalder vampyr spil svært, men yderst spænende)
Diablo 2(og expantion pack Lord Of Destriction)
Baldurs Gate 2 ( og expantion Throne Of Baal)
Battle Realms (VILDT fedt RTS spil :D)
Shogum Total War(der er også en xpantion jeg endnu ikke har prøvet)
C&C:Renegade(C&C spil hvor du er en elitefyr på landjorden, yderst underholdene)
Messiah(en skydegal skytsengel, for fedt)
Deus Ex(ikke bare et normal shoot-em up, Xtremt svært, men det her må du IKKE gå glip af!)
Counter Strike er jo altid godt :D(der skal du også lige ha HL)

håber det er nok :D
Avatar billede master_nemo Nybegynder
21. marts 2002 - 18:53 #25
Max Payne er også for fedt, en revolution inden for shoot-emup :D
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2002 - 18:57 #26
Vil lige nævne igen at jeg H A D E R de intetsigende skydespil.

Ja leder især efter real-time strategi eller rollespil.
Railroad Tycoon II lyder meget interessant, men hvis I kender andre spil med lidt mere action ala krigsførelse vil det være fino.
Jeg har lige downloaded Stronghold demoen. Det lyder også som et spændende spil. Empire Earth ser også interessant ud.

P.S. med 32 mb på min gamle ven var det sgu begrænset hvilke spil dyret kunne trække...
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2002 - 18:58 #27
Nåja, udover Black & White kender I så andre gode AI spil ?
Avatar billede adagio Nybegynder
21. marts 2002 - 20:39 #28
Selvom du nok ikke kan bruge dette til noget lige nu, så vil jeg da lige fortælle det alligevel.

På nuværende tidspunkt er firmaet BigHugeGames (Ja, det hedder de :o) ) igang med at lave spillet Rise of Nations (RoN). Spillet er en blanding af Civilization, AoE og sådan lidt hist og her.

Spillet har mere dybde end de andre 2 spil tilsammen, og det både i krig og økonomi delen, og så er spillet real time strategi. Det er ihvertfald hvad man har fået at vide. Spillet ser ummidelbart ud til at være rimeligt meget fejlfrit når det udkommer, da de siger at spillet sådan set er mere eller mindre færdigt, men det næste års tid (sat til begyndelsen af 2003) bliver brugt til finpudsning :o)

Vis det skulle have nogen interesse, så kan informationer findes her:
http://ugo.com/channels/games/features/msgames02/riseofnations.asp
www.bighugegames.com

Men som sagt, så er det nok ikke lige det du skal bruge lige NU, men det så ud til at blive et spil som kunne have din interesse engang når det udkommer
Avatar billede jackson23 Nybegynder
21. marts 2002 - 20:49 #29
Hvorfor er der ingen der har anbefalet CHAMPIONSHIP MANAGER 01-02, det ultimative spil???
Avatar billede 7th Praktikant
22. marts 2002 - 23:54 #30
Oki fino takker for alle kommentarer og svar.

xzxzx-kan-ikke-logge, quecronix og webben får ikke nogen points. Som sagt i mit p.s. nævnte jeg de spil som jeg kendte i forvejen... webben får hellere ikke points, da jeg var ude efter anbefalinger af spil og ikke links. Kender godt de to sites i forvejen, men det er ligesom lidt håbløs at læse sig igennem alle deres anmeldelser... så hellere høre fra jer af...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
22. marts 2002 - 23:58 #31
Kender du Counter-strike ;)...Just kidding :)
Avatar billede 7th Praktikant
23. marts 2002 - 00:06 #32
Jep - det er jo det spil hvor forskellige idioter løber rundt og blaffer hjernen ud på hinanden...hehe ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. marts 2002 - 09:14 #33
LoL.... :)
Avatar billede adagio Nybegynder
23. marts 2002 - 12:31 #34
Fint, så kender du spillet ;o)

Takker for point ;)
Avatar billede zvansen Nybegynder
23. marts 2002 - 14:48 #35
takker for point.. :)

Så tag lige at prøv det Empire Earth engang hva! :)
Avatar billede andreasmh Nybegynder
04. april 2002 - 18:40 #36
Køb eller dl diablo
Avatar billede cp7 Nybegynder
06. juli 2002 - 02:27 #37
hvad med det nyeste og bedste strategi spil? WarCraft3, det er godt og så holder det 95%! Prøv det og du vil ikke fortryde! :-)