Avatar billede apj Nybegynder
19. marts 2002 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dv video-redigering på PC

Hvordan får jeg DV ind på min PC i f.eks. AVI, Mpeg1, Mpeg2, QT eller DivX?

Det fungerer fint via MS Moviemaker (hvilket format er det egentligt?)
Avatar billede troldal Nybegynder
20. marts 2002 - 09:58 #1
hvad er dit spørgsmål ?
Avatar billede jefa Nybegynder
20. marts 2002 - 11:12 #2
MovieXone fra http://www.aist.com/products/MovieXone/MovieXone_content.html
eller
ABC-TV fra  http://www.abc-tv.com/ som er nede for øjeblikket.
Hvis det er hardware er firewire godt.
Avatar billede mediaals Nybegynder
20. marts 2002 - 11:26 #3
Jeg kan anbefale Storm edit, eller premiere, de laver det til AVI filer. Og er glimrene redigerings værtøjer samtidigt.

Als
Avatar billede apj Nybegynder
20. marts 2002 - 13:27 #4
mit spørgsmål er:

Hvis jeg har en råfilm i premiere, hvordan kan jeg så gemme ET billede fra filmen som JPG?
Avatar billede mediaals Nybegynder
20. marts 2002 - 13:44 #5
Du har lagt dit matriale ned i "timeline" finder det klip du skal bruge:

Du klikker på "Filer" - "Export timeline" - "frame" hvad det skal hedde, og gem, så bliver de gemt som Bitmap, og kan i ex paint lave det om til en JPG fil.... Primiere kan vist ikke lave JPG.

Du åbner dit billed i monitoren i "source" og klikker på "Filer" - "Export" - "frame" så samme procedure som før......
Avatar billede mediaals Nybegynder
20. marts 2002 - 14:36 #6
fået det til at virke???
Avatar billede apj Nybegynder
21. marts 2002 - 21:18 #7
medials - se lige det andet (lignende) spg. jeg har her...
Avatar billede mediaals Nybegynder
22. marts 2002 - 17:00 #8
du har efter hånden sat mig af, hvad er det helt præcist du ikke kan finde ud af... har du fået lavet billed????? og er et ikke de samme spørgsmål du har stillet, sådan ca. i de to spørgsmål......?
Avatar billede apj Nybegynder
25. marts 2002 - 00:29 #9
jo det er det og du har svaret i det andet... så du fåår lige dobbelt point ;-)