Avatar billede poul_erik Nybegynder
19. marts 2002 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Plakat bestående af 4 x A3

Jeg skal have lavet en plakat på str. med 4 x A3 til en lille udstilling. Den eneste tekniske måde jeg kan gøre det på er at opkopiere fra A4 -> A3, så det skal jeg gøre fire gange - inden jeg har det komplette billede, som kun skal være i gråtoner.

Jeg har et billede:
http://www.megasport.dk/billede2.jpg (i farver) og
http://www.megasport.dk/billede1.jpg (i gråtoner).

Er der en af jer der kan dele billedet op i 4, så hver af dem passer med en A4 side, som jeg så kan opkopiere?
Avatar billede spe Nybegynder
19. marts 2002 - 21:57 #1
Hvor på den færdige plakat skal billedet ligge?
Er det 594 x 840 eller 840x594 (højformat eller tværformat)?
Avatar billede poul_erik Nybegynder
19. marts 2002 - 22:02 #2
Sådan som jeg har forstand til ser det for mig ud til at det skal være tværformat, men korriger mig bare! ;-)
Avatar billede spe Nybegynder
19. marts 2002 - 22:04 #3
Hvis billedet skal fylde hele plakaten så må det være tværformat afhensyn til propertionerne.
Skal billedet fylde hele plakaten?
Avatar billede poul_erik Nybegynder
19. marts 2002 - 22:05 #4
Så tæt på som muligt er fint, men der må meget gerne være en hvid kant rundt
Avatar billede spe Nybegynder
19. marts 2002 - 22:06 #5
hvilket fil format?
Avatar billede poul_erik Nybegynder
19. marts 2002 - 22:07 #6
Tja, bare så det kan blive printet ud fra de "sædvanlige" programmer
Avatar billede spe Nybegynder
19. marts 2002 - 23:02 #7
Ligger 4 billeder på http://www.dtpkursus.dk/eksperten
Avatar billede poul_erik Nybegynder
19. marts 2002 - 23:05 #8
Tak spe - jeg vender tilbage i morgen
Avatar billede Kengun Praktikant
21. marts 2002 - 12:27 #9
Jeg hadde en gang et program som delede opp bilder og som deretter skrev ud biledene slik at man senere kunde sette dem sammen til et stoooort billeder igen. Hmm, hvor har jeg så det program.......lete...lete....