Avatar billede lholmquist Nybegynder
19. marts 2002 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Send besker direkte til IP adresser....

Hej,

Jeg er træt af hackere, som forsøger at komme ind i min pc'er, men bliver stoppet af min software firewall. For at den samme hacker ikke forsøger 10-20 over flere forskellige dage, vil jeg gerne kunne kontakte ham direkte og give ham et møgfald >:-|

Så findes der et program det kan bruges til at sende sådanne beskeder? er der evt. en windows funktion (jeg bruger Win XP) som kan sende beskeder direkte over tcp/ip?

alle mulige forslag er velkomne!
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 21:50 #1
har du prøvet net send xxx.yyy.zzz.æææ dinbeskedher
Avatar billede lholmquist Nybegynder
19. marts 2002 - 21:58 #2
fungerer den kommando også over internettet? jeg troede kun den kunne bruges i LAN og WAN netværk......
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 22:10 #3
WAN
(Wide Area Network) A communications network that covers a wide geographic area, such as state or country. A LAN (local area network) is contained within a building or complex, and a MAN (metropolitan area network) generally covers a city or suburb. Following is a bandwidth comparison between major LAN and WAN technologies
just fo the fun of it ;)
Avatar billede holtums Nybegynder
19. marts 2002 - 22:37 #4
mon ikke det for mange hackere blot vil medføre at det bliver en udfordring at komme ind for at svare dig?
Avatar billede becko Nybegynder
19. marts 2002 - 22:48 #5
hvis du i din firewall, har muligheden for at disable echo request, er det den nemmeste måde at få hackere til at kede sig, de spørg og får ingen svar, hvem gider det i længden.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 10:01 #6
Hvis du har hans IP adresse, hvorfor så ikke bare finde ud af hvad han hedder og evt melde ham!? Kontakt hans udbyder! >:|
Avatar billede lholmquist Nybegynder
20. marts 2002 - 17:33 #7
becko> Jeg har forsøgt, men der er ikke muligt at sende beskerne over internettet. Jeg får en besked om at computeren ikke findes på netværket. Jeg bruger Norton Firewall og mener at 'stealt blocked ports' har samme effekt som at vælge 'disable echo request' - er det ikke rigtigt?? og btw tak for forklaringen af wan, lan og man - kendte ikke man :-D

sanded shadow> Det har du ret i, men denne løsning vil jeg helst undgå, da det sikkert vil give mig en masse besvær. Men hvis der er nogle der gentagne gane forsøger at bryde ind, så vil jeg selvfølgelig melde dem.

generelt> Egentlig er det nok en god idé ikke at kontakte de personer, som forsøger at bryde ind. Jeg spørger mest om det er muligt, fordi jeg er blevet interesseret i at vide om det kan lade sig gøre.
Avatar billede becko Nybegynder
21. marts 2002 - 14:27 #8
Jeg bruger ikke selv norton firewall, men det lyder meget sandsynligt ;)
hvis jeg var hacker ville jeg disable echo request af samme grund kan du ikke finde computeren over netværket, medmindre du skriver ip xxx.yyy.zzz.æææ:port og her mener jeg en åben port der snakker samme sprog som det du sender, meget bøvlet, men også den bedste måde at holde hackere væk,
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
21. marts 2002 - 15:47 #9
Hvis han prøver at komme ind på din comp er der nok fordi du har noget han er interreseret i og derfor er det ulovlig indtrængen!! Derfor bør han meldes, medmindre han står og pinger dig uden at han selv ved det!! :// Evt find ud af hvem han er og så kontakt ham eller noget i den stil! :)
Avatar billede lholmquist Nybegynder
21. marts 2002 - 21:57 #10
Becko> Ja, ok. Det lyder ret besværligt, så det gider jeg ikke at forsøge på.

sShadow> Jeg vil gerne kontakte ham. Problemet er bare at de eneste oplysninger jeg kan få på ham er ip-adresse og ips. Så jeg er nød til at kontakte hans udbyder og melde det, jeg har ikke mulighed for at kontakte ham direkte. Jeg håber ikke at han ved jeg har noget der interesser ham, det ville være trist :-)

>> Hvis der ikke er nogle der svarer med et program der kan sende beskeder direkte til Ip-adresser inden for kort tid, så får Becko mine points for hans gode information :-)
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. marts 2002 - 08:25 #11
Så vil jeg foreslå at prøve og overtage hans computer -> Pc anywhere, netbus eller andet og skrive et tekst dokument til ham! :)
Avatar billede lholmquist Nybegynder
19. januar 2003 - 12:42 #12
hehe :)
Tjaaa.... Har efterhånden accepteret at min firewall blokerer dem, så gider ikke gøre noget ved det. Men du får mine point, for dine gode svar ;)