Avatar billede trompetplayer Nybegynder
19. marts 2002 - 20:04 Der er 3 kommentarer

Køb af ny computer

Venligst eventuelle behjælpelige internetmennesker

Jeg er ved at forberede mig på indkøb af løsdele til ny, hjemmebygget PC. Jeg kender bare ikke andre steder end edbpriser.dk, så jeg tænkte at der måske var nogen derude der kunne finde bedre priser/større udvalg? Udover det ved jeg at jeg kun vil køre linux på dette nye system. Er der derfor nogen hardware/andre omstændigheder jeg bør være opmærksom på ved køb? Dene linux får brug for at kunne køre kontorprogrammer, men jeg finder markedet meget uoverskueligt. Er der evt. nogle der kunne give mig nogle anbefalinger på en god tekstbehandler og et godt regneark?

MVH Trompetplayer
Avatar billede fighter Nybegynder
19. marts 2002 - 20:07 #1
hvor stor maskine drejer det sig om
Avatar billede fighter Nybegynder
19. marts 2002 - 20:14 #2
men ellers prøv at samligne priser fra http://www.hkautomation.dk/index2.htm  med dem fra edbpriser for da jeg samlede min sparede jeg næsten 1500kr på samme maskine
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 20:16 #3
Det er noget af en opgave. Jeg kan kun anbefale at du søger på jubii efter computerbutikker og se hvad hver enkle firma kan byde på. EDBpriser er efter mit vedkommende den bedste side..

For det første skal du gøre dig klart hvilken linux version du vil bruge? Suse eller Mandrill? O.S.v.
Tit kan du godt få computeren op at køre ud fra en standard computer, men når det gælder brændere, DVD, scanner, printer, o.s.v er man på herrens mark. Derfor ligger de fleste linux-firmaer information på deres hjemmeside om hvilken hardware netop denne version kan sammen med. Man kan få det meste til at virke, men det kræver at du kan omskrive en kernel.

Håber det kan hjælpe lidt..