Avatar billede scumpaq Nybegynder
19. marts 2002 - 18:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tricky lydkort driver opdatering, hvordan ?

Hej

Jeg har netop købt ny PC fra BJ Trading med et ESC-K7S5A bundkort. Jeg har lagt Win XP på maskinen, og nu viser det sig at den medfølgende CD Rom der skal sørge for drivere til enheder på bundkortet ikke fungerer under Win XP !! (dammit)
Der er imidlertid "kun" problemer med onboard lydkort.

På denne side er det lykkedes mig at finde nogle drivere

http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver/k7s.htm

Jeg har installeret driveren 9738_021. Da den blev installeret forsvandt fejlmeldingen på lydkortet i enshedshåndteringen. MEN, der kommer stadigvæk ikke lyd ud af højtalerne (de er tilsluttet, der er skruet op for lyden osv.).
Leverandøren anbefalede mig at installere sis7012_103c istedet - og nu kommer mit problem.

Jeg kan ikke få lov at installere den nye driver. Meldingen lyder på at der ikke kan installeres ny driver da den eksisterende driver er "bedre".

Jeg har prøvet at slette 5 dll filer fra C:/windows/system32 biblioteket som står til at være drivere for lydkortet (for at få lov at installere nye bagefter) - men det hjælper ikke. Såsnart jeg genstarter er filerne der igen.

Hvad dælen skal jeg gøre ???

Mvh. Scumpaq
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 18:43 #1
Prøv at slette lydkortet i Kontrol Panel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering. Derefter tilføjer du ny hardware og vælger selv på liste. Nu vælger du så mappen med filerne fra sis7012_103c og installerer lydkortet.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 19:38 #2
Har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede scumpaq Nybegynder
25. marts 2002 - 20:53 #3
Har fået løst mit problem. Såvidt jeg husker var dit svar indirekte med til at bringe mig på sporet af løsningen. Tak for det.

vh. Scumpaq
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 20:54 #4
Det var så lidt. Takker for point.