Avatar billede trivial Nybegynder
19. marts 2002 - 16:19 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Fast IP!?!?!

Hejsa!

Lidt info:
Jeg har TDC internet:0)

1.Dette spørgsmål er mest tilegnet for folk med TDC Internet
Jeg har på et tidspunkt, fået tilsendt en e-mail fra TDC om at jeg nu kunne få en fast IP gratis. På det tidspunkt havde det ingen interesse for mig, så jeg slettede e-mailen. Nu har det så fået interesse, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få TDC til at lave den om til fast IP, det håber jeg selvfølgelig at der er nogle af jer der har svar på?

2.Jeg kender kun lidt til de fordele ved fast IP, hvilke muligheder er der ?Er det bl.a. ikke noget med at man så kan lave sine egne spil over Internettet?

Mvh Trivial
www.Hard-News.dk
Avatar billede 1003 Nybegynder
19. marts 2002 - 16:23 #1
Du kan bestille via internettet der er lige kommet et blat fra tdc hvor det står..  vil du evt have et link, skal jeg lige bladre lidt
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. marts 2002 - 16:25 #2
1) du ringer simpelthen bare der ind..

2) jah fordelen er jo er at du kan lave mail/www server uden hele tiden at skulel skifte ip

Hvis du hoster en game server/ftp så skal du heller ikke ehele tiden fortælle de andre den nye ip adr.
Avatar billede 1003 Nybegynder
19. marts 2002 - 16:27 #3
Avatar billede trivial Nybegynder
19. marts 2002 - 16:47 #4
djeclemen->Hvis jeg ikke hoster, men bare laver et lille spil, fordi mig og mine kammerater skal spille i 10minutter?Har det så noget med det at gøre?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. marts 2002 - 16:58 #5
ja både og... hvis du oplyser dem din ip den ene dag i spiller..

så skal du ikke oplyse en anden den næstedag..  - for det er jo det sammen så
Avatar billede trivial Nybegynder
19. marts 2002 - 17:44 #6
djeclemen->Kan jeg endelig det nu også?Altså med ufast ip:0)??
Avatar billede nichlas900 Nybegynder
19. marts 2002 - 17:46 #7
Hvordan kan man få sin egen ip at vide ?
Avatar billede jkrons Professor
19. marts 2002 - 19:24 #8
Kommer an på styresystemet.

I windows op til ME (i hvert fald): Kør programmet winipcfg
Avatar billede double-g Juniormester
19. marts 2002 - 19:35 #9
du kan bare lige smutte forbi

http://www.myip.dk/
Avatar billede holtums Nybegynder
19. marts 2002 - 22:54 #10
Din egen ip kan du få at vide i dos prompt/kommando prompt med kommandoen "ipconfig /all" (udelad anførsels tegnene)
Så listes alle de ip adresser din PC er tildelt.
Bemærk at hvis du får en fast ip adresse bliver det MEGET mere vigtigt at få en firewall da den samme adresse med de samme acces muligheder så dukker op igen og igen på internettet. Dette er lidt mindre risikabelt med dynamisk Ip.
fast ip benyttes vel mest hvis man vil have sin egen webserver eller som nævnt hoster spil, ftp ell. lign.
er det blot for at spille 10 min. ind i mellem hvor man alligevel ringer sammen inden er måske ikke ulejligheden værd.
Holtums
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 10:10 #11
1: Ring til TDC og spørg omkring fast ip adresse! :)

2: Du kan også lave dine egne spil uden fast ip, bare brug www.dyndns.dk bare husk at opdatere den engang imellem! :)
Avatar billede -tb-ice-t Nybegynder
20. marts 2002 - 12:25 #12
nu er det også sådan at hvis du har dynamisk ip skifter den kun imellem 2 forskellige med mindre du har bestilt flere :)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. marts 2002 - 12:48 #13
ice.. nej den gør ej.. hvis man betsiller 2dynamiske ip så kan du have 2maskiner i gange samtids

men du kan resikere og skifte mellem flere 100 forskellige ip adr.
Avatar billede jkrons Professor
20. marts 2002 - 13:45 #14
Jeg vil dog tilføje, at i den tid jeg har haft to dynamiske IP adresser hos TDC, har jeg ALDRIG nogensinde skiftet. Begge pc'er har altid de samme ip-adresser, så det vil ikke nødvendigvis være sådan at fordi man anvender dynamiske adresser, skifter man ud hele tiden.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 15:17 #15
Det kommer an på deres DHCP server, om hvor tit den skal dele ip adresser ud, er der en dag hvor du ikke er på nettet, kan det være ip'en er ændret næste dag, pga. DHCP'en er blevet sat til at dele ud pr. dag! :)