Avatar billede alloedee Nybegynder
19. marts 2002 - 15:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ram fejl...!!!

Hvad sker der hvis man sætter ram forkert sammen, eller det jeg mener er hvorman kan man sætte ram forkert i udover rent fysisk?
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 15:50 #1
Du kan ik fysisk sætte ram i forkert .. men du kan sætte Ram som har den forkerte Frekvens.. dette er ik altid godt at gøre med.. f.eks. hvis du har 3 blokke en PC133 en PC100 og en PC66 det passer ik så godt sammen.. der vil Computeren nedklokke de store frekvenser som 133 og 100 og det kommer somregel ik til at køre ordentligt.. Computeren vil somregel lave mange fejl.. derfor er det klart det bedste kun at have en type Ram i..!

MVH
FiskerEn
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 15:51 #2
Hov skulle lige ha svar med!
Avatar billede alloedee Nybegynder
19. marts 2002 - 15:54 #3
Er der altid en PC133 en PC100 og en PC66 blok, hvis der er 3 blokke
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 16:06 #4
Nope.. det var bare et exsempel på 3 SDRAM typer...!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
19. marts 2002 - 16:17 #5
Forskellige RAM-typer kan godt kombineres, men så vil den blok med den laveste hastighed sætte grænsen for hvor hurtigt systemet vil kunne køre!
Avatar billede alloedee Nybegynder
19. marts 2002 - 16:17 #6
Kan man smadr computeren hvis man sætter forkerte ram i?
Avatar billede bbrandt Nybegynder
19. marts 2002 - 16:56 #7
Det er vel i og for sig FSB der afgør hastigheden, og hvis din FSB ER 66mhZ
er det akurat lige meget hvad type du kører og på 100MHz FSB kan man køre
100 og 133 og så videre, men aldrig mindre end FSB
Avatar billede alloedee Nybegynder
17. april 2002 - 19:46 #8