Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 15:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af DNS Lookup Forwards

Hej Alle..

Jeg ville gerne høre hvordan jeg sætter DNS forwarding op på min Win2k Server.

Jeg har sat Lookups op.. Og det virker også Internt i mit netværk.. men folk Externt kan ik komme i kontakt med denne.. Jeg køre en DYNDNS konto som er FiskerEn.dyndns.dk.. jeg har et lookup som hedder Wrk.FiskerEn.dyndns.dk forwarder til min klient computer som er på 192.168.1.2...

Med Venlig hilsen
Thomas
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 16:03 #1
http://www.kandu.dk/dk/news/103524/groupid/30102
Prøv her, det kan være folk er lidt hurtigere og lidt mere venlige
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2002 - 16:18 #2
Du vil have at hvis man prøver at komme i kontakt med fiskeren.dyndns.dk, så får man fat i din server. Prøver man på wrk.fiskeren.dyndns.dk, så får man fat i din arbejdsstation?

Det er ikke et spørgsmål om DNS - det har noget med den router/firewall.
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 16:25 #3
Det har netop noget med DNS at gøre for det er min DNS der styre hvilke (sub)domæner jeg køre..!
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 16:31 #4
Takker for point. Håber du kan noget ud af den side.
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
19. marts 2002 - 16:33 #5
Håber jeg også.. Nogen er lidt højrøvede her inde på Eksperten... Lukker en for så lidt det er lidt latterligt men fuck det..
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 16:38 #6
Jeg kan kun give dig ret, man er meget hurtig i den retning her på eksperten.
Avatar billede dmcn Praktikant
19. marts 2002 - 16:52 #7
Brugeren er slettet. Tjek evt. http://www.eksperten.dk/spm/187179
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 17:38 #8
Ja, det kan jeg se, men jeg synes det lidt hævngerrigt, jeg kender godt til det at sidde i en desperat situation, hvor man bare ønsker hjælp her og nu, prøv at være lidt mennekselig, manden har jo ikke slået nogen ihjel, og det han har gjort, kan man godt på en pæn måde sige, at det må man ikke her på eksperten, men lige frem at bare skrive ANMELDT, det synes jeg er for groft. Giv dog folk en chance til at gøre tingene godt igen, det er en forkert måde at gøre det på. Man jæger folk væk på den måde, helt sikkert, han vender aldrig tilbage og vil forståeligt nok kun tale negativt om eksperten, er det det man ønker, så der til sidst kun sidder "De hellige herinde". Der er plads nok til at række tunge.
Nu bliver jeg nok også slettet, på grund af min indstilling.
Avatar billede dmcn Praktikant
19. marts 2002 - 17:43 #9
blackie : Hvis han havde undskyldt og lukket med det samme var der ikke sket noget - at han går så vidt som til at kalde en, ellers venlig, coadmin for svin er det der gør udslaget. Derudover, så må alle der opretter spørgsmål herinde vel betegnes som desperate. De har selv prøvet og givet op, og derfor kommer de herind. Hvis alle oprettede henvisninger hver gang deres spørgsmål kom lidt ned ad listen kan du vist selv regne dig frem til resultatet.

Og nej, du bliver ikke slettet - jeg er helt enig i din indstilling, men kan folk ikke tale ordentligt må de tage straffen. Du taler pænt og debatterer fornuftigt, så ingen ko på isen her. :)
Avatar billede fcs Novice
19. marts 2002 - 17:54 #10
Blackie>> Som N0rmality skriver mener jeg selv at jeg kom med en venlig henstilling til at starte med. Det resulterede i at jeg blev kaldt "højrøvet". Igen mener jeg at jeg svarer i en venlig og ordentlig tone og beder ham om at følge reglerne eller eventuelt kontakte Admin hvis han er utilfreds. Dette medfører at jeg bliver kaldt et svin.

I mine øjne er jeg faktisk ret venlig og prøver at forklare hvordan tingene hænger sammen her på eksperten. Dette vælger han at ignorere og ovenikøbet begynder han så med et sprogbrug der absolut ikke hører til her på eksperten. Da jeg mener at have udvist både venlighed og tålmodighed, har jeg ikke lyst til at blive svinet til på denne måde. Derfor lukkes brugeren - iøvrigt med andre CoAdmins accept, da vi altid snakker sammen inden vi deaktiverer en bruger.

P.S.: Vi er helt enige om at den første kommentar i http://www.eksperten.dk/spm/187179 måske ikke er så heldig, men det er på den anden side også forsteligt at mange brugere herinde er ret trætte af de konstante regelbrud der forekommer. Dybest set burde det jo ikke være nødvendigt med CoAdmins, men det har tiden vist at det desværre er.

Mvh.

FCS / CoAdmin
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 18:03 #11
Det er netop den kommentar, jeg hentyder til (ANMELDT), det er et angreb, man er nødt til at forsvare, det er jo en hård måde at gøre det på, det kunne gøres på en pænere måde, man har gjort manden gal og det går ud over den nærmeste og det blev CoAdmins fcs.
Avatar billede fcs Novice
19. marts 2002 - 18:08 #12
Blackie>> Jeg havde faktisk tænkt på at skrive en lille kommentar til brugeren der bare skrev ANMELDT!!!!!, men kom fra det igen. Det får jeg lige ordnet.
Avatar billede blackie Nybegynder
19. marts 2002 - 18:13 #13
Fint, du er god nok. :-}
Avatar billede fcs Novice
19. marts 2002 - 18:15 #14
Takker mange gange ;-) - det var faktisk godt at du gjorde opmærksom på dette, da jeg helt havde glemt at jeg ville kommentere yderligere i det spørgsmål, så tak for hjælpen ;-)