Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 14:07 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Nu er jeg snart ved at blive træt af det!!!

Når man rykker musen over konto eller kategorioversigt, kommer der en menu ned...

Det er da også skidesmart.
Men kan den da i det mindste ikke gå ud over banneret, og ikke gemme sig bag det... Det er virkelig *TRÆLS*

Håber i snart gør noget ved det!!

er det ikke bare og lave nogle styles, med en z-index: 1; eller lign.

Hvad siger i andre???
Avatar billede moreless Nybegynder
19. marts 2002 - 14:08 #1
/enig
Avatar billede taskmgr Nybegynder
19. marts 2002 - 14:08 #2
Hos mig er det kun ved det nye flash-banner... M$ skal da også stjæle det hele :D
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 14:08 #3
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 14:11 #4
Jeg har IE 5.01.. det kan da ikke passe nogen kun er interresseret i folk med 6.0
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:11 #5
Det er fordi de ikke har det tag med i koden til flash som hedder:

<param name="wmode" value="transparent">

Så Virker det!!!!
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 14:13 #6
Det er både flash og gif menuerne går ned bagved!!

Det kan da ikke passe i IE 5.01
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. marts 2002 - 14:14 #7
Kører med IE6.0 og har samme problem.
(Win2K)
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 14:16 #8
Kan vi ikke lige rykke en admin herind??? :-)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. marts 2002 - 14:16 #9
Det er det samme på IE 5.5
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2002 - 14:18 #10
freestyle - Det vil kun gøre flashen tranparent og så længe der er baggrundsbillede, så sker der intet. Anyway så ligger problemet i browsernes fortolkning af z-index i af både iframes og flash-elementer.

/Nikolaj
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 14:19 #11
nikolajdu >> Det må da kunne gøres noget!
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:19 #12
nikolajdu - Baggrundsbillede??? Hvilket baggrundbillede? :-)
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:20 #13
For gif Animationer går fint nok, der køre det bare det er kun flash jeg har problemer med
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2002 - 14:24 #14
chtun - Der findes en metode til at ændre z-index for den slags elementer i IE - Det kan IKKE virke i andre browsere. Derfor, som jeg har skrevet i det andet spørgsmål, så vil jeg anbefale at man flytter banneret op hvor det stod før i tiden. På den måde vil det ikke længere komme i vejen for noget.

freestyle - Der er en baggrund i flashen - Anyway vil det højest løse en smule, da teksten og de flyvende tingester alligevel vil ligge sig øverst.

/Nikolaj
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:26 #15
nikolajdu - det er jeg ikke enig med dig i jeg har lige lavet 2 sider fornyelig hvor jeg havde samme problem og der hjalp det med at indsætte tagget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2002 - 14:28 #16
freestyle - Du tager fejl. Det hjælper ikke en dyt.

<param name="wmode" value="transparent">

Gør baggrunden transparent - Ligger der noget over baggrunden som tilfældet er her bliver det selvfølgelig ikke transparent. Ergo det vil ikke hjælpe.

/Nikolaj
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:34 #17
nikolajdu - Har lige beviset her.

http://www.bluetel.dk/

Gå ind under produkter - Telefoner - Nokia,

Der ser du en flash køre over i venstre side, og menuen som er i toppen startede med at ligge sig bag ved flashen men efter at dette tag kom ind kommer menuen nu forest.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2002 - 14:47 #18
Du tager helt fejl.

1. Du har et dejligt hvidt område hvor der ingenting er. Selv sagt er det nemt at se igennem.
2. Når den "store" flash er kørt erstattes den af en langt mindre som ikke konflikter med menuen.
3. Anyway, i Microsoft banneret er der kun et ganske begrænset område der vil kunne kigges igennem - Der er altså slet ingen idé i at gøre det transparent.
4. Min browser gik ned da jeg forsøgte at trække menuen ned over flashen inden den var loadet.

/Nikolaj
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 14:50 #19
nope du kan snildt køre menuen ned over flashen mens den kører og menuen er stadig forest, og flashen er ikke mindre når den er færdig!!
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 15:08 #20
I er sgu da godt nok stædige i to *gggg*
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 15:11 #21
:-)
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 18:25 #22
Så er pisset sgu blevet ændret... Jubiiiii
Avatar billede jonas- Nybegynder
19. marts 2002 - 18:26 #23
Det har hele tiden set sådan ud som det gør nu, hos mig.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2002 - 01:41 #24
Menuen virker stadigt ikke i min IE 6.0
Avatar billede cthun Nybegynder
20. marts 2002 - 09:04 #25
Nu, da jeg er kommet på arbejde igen... er det blevet nøjagtig ligesom igår :-(

PIS