Avatar billede andersasp Nybegynder
19. marts 2002 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Unikt bruger ID

Hejsa jer eksperter!

Hvis man skal kunne genkende en unik bruger til f.eks. en indkøbskurv, kan man så istedet for sessions bruge andre unikke tal? noget ligende:

<%= Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>

Det skal dog ikke være IP adressen da der kan være flere brugere på én gang!!

Håber der er nogle der kan hjælpe!!
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 13:26 #1
Er brugerne registreret i en db??
Avatar billede cthun Nybegynder
19. marts 2002 - 13:27 #2
Man kan jo også bruge cookies
Avatar billede andersasp Nybegynder
19. marts 2002 - 13:30 #3
nej brugerne er ikke registreret i en db! Og der skal deværre heller ikke bruges cookies!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
19. marts 2002 - 13:34 #4
Du kan bruge

<%=Session.SessionId%>

Et unikt id for hver bruger.
Avatar billede andersasp Nybegynder
19. marts 2002 - 13:47 #5
det virker lovede!!  med <%=Session.SessionId%> men er dette tal altid forskelligt!!  og forbliver det det samme for én bruger mens han er på hele sitet??
Avatar billede fjabboy Nybegynder
19. marts 2002 - 18:33 #6
Du skal være opmærksom på, at ved genstart af IIS/5.0 vil de session.SessionId'er som du troede var unikke kunne tildeles nye sessioner som etableres efter genstart. Se evt Microsofts hjemmeside for uddybning.

/fjabboy
Avatar billede excession Nybegynder
19. marts 2002 - 22:27 #7
hvis brugerene ikke opretter en profil og logger ind, er cookies nok den eneste måde hvorpå du kan skelne brugere fra hinanden, men du har alligevel det problem at flere brugere kan bruge samme computer og derfor har samme cookie

det er det samme med ip adresser. du skal ikke bruge ip adressen da mange brugere kan have samme ip adresse, f.eks på en arbejdsplads eller skole eller lignende

-- xs