Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Microsoft & CD-keys!

Jeg sidder her med en mappe med forskellige microsoft produkter (Visio 2002, Office XP osv osv) Alle 100% lovlige..

det undrer mig bare at man skal ringe til MS for at få en cd-key? kan det passe eller er det mig der stener for voldsomt? :)
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:05 #1
Cd-keys står sammen med den licensaftale som følger med produktet
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:05 #2
hmm..

sikker?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:07 #3
det er ikke et normalt produkt..

det er, for nu at citere, "Microsoft Volume Licensing"
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:07 #4
Ya, den er altid sammen med licensaftalen, sidder ofte bag på det hæfte hvor der er et microsoft monogram i forskellige farver på forsiden.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2002 - 12:07 #5
så vidt jeg ved, er det deres nye metode for at prøve at sikre sig mod piratkopier
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:08 #6
Ellers er den på cd coveret
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:10 #7
ellers finder du sgu da bare et andet cd key, bare du har originalen er de ligeglad med hvilket cd-keys du bruger, det er kun hvis du registrere dig at du skal bruge det originale nummer
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:12 #8
freestyle > la mig lige kigge efter den der licensaftale

og det står IKKE på cd-coveret, godtnok er jeg dum, men ikke så dum ;)
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:13 #9
hehehe, man kunne jo ikke vide, man lære at spørge om de mest dumme ting nå man har været It supporter :-)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:15 #10
hehehe :)

hmm well..fandt en kode til Visio..lå en lille seddel vedlagt :D

hmm nå..men tak for hjælpen ;)
Avatar billede freestyle Nybegynder
19. marts 2002 - 12:17 #11
Det var så lidt, godt du fandt det. :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. marts 2002 - 16:37 #12
Jeg har selv en MS Selectaftale. Dvs. jeg får alle produkter tilsendt så snart de udkommer. I nogle situationer, feks. Windows versionerne, er licenskoden embedded i produktet, så man ikke engang skal indtaste det. I andre står koden på en lap eller bag på lommen cd'en ligger i, og i få tilfælde, bla. Office XP, er man nødt til at bede MS fremsende licensen.