Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 10:52 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

Hvilke bærbar skal jeg købe ????

Hejsa allesammen

Her den 1 april har jeg tænk mig at købe en bærbar men hvilke mærke skal jeg vælge ???? (Dell, Compaq, Toshiba eller et hele andre ????)

Jeg skal bruge bærbar'en til:
50% Tegne 2D/3D
se film
Homepage &
div andre ting :)

De ting jeg vil have i den:

Minimum 14.1" Skræm
Minimum 256 mb Ram
Minimum 500 mhz
TV-OUT
NETKORT
3 årsgranti

MAX pris 17000 inkl. 25% dansk moms.

Håber der er en masse der vil hjælp mig synes det er  svært :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 10:54 #1
hvor meget harddisk?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 10:55 #2
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 10:55 #3
minimum 10 GB
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 10:56 #4
Jeg har en Asus 8400 mener det er det Nr.
Den er alt alt alt for fed

800 Mhz
128 Mb ram
Netkort og modem
20 Gb hdd

Jeg fik den til at blive træt i går, efter en hel aften med

Icq
Photoshop
Homesite
Css editor
Winamp
7 IE
Div, Hjælpe programmer

Det blev den træt af efter 7 timer sådanne og jeg måtte genstarte men ellers har jeg ikke oplevet at den gik træt

Asus, i sær de nye der er kommet er alt for fede

MC

www.asus.com
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 10:56 #5
mc.lucifer > min 256 mb ram ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 10:57 #6
Compaq og Tosiba, har jeg selv som bærbar.

jeg er ikke tilfreds med nogen af dem, da de udelukkende er bygget op omkring deres eget software de har udarbejdet sammen med microsoft. dette giver ikke et optimalt resultat, da man skal have deres medfølgende styresytem inde for at kunne udbytte computeren optimalt
eks.
deres harddiske, da jeg instalerde anden software havde jeg kun det halve af hvad der stod lovet fra producenten. jeg kontaktede dem, og de kunne ikke gøre noget for mig, andet en sige at jeg skulle gå tilbage til det andet styresystem.

alt i alt, vil jeg ikke anbefale nogen af disse.

mvh.
questis.dk
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 10:58 #7
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 10:58 #8
også med tv-out
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 10:58 #9
Jo og som sagt, Asus Især de nye

Min er fra sidste år, ved at min fars nye Asus har 512 Mb, fingertouch indentifikation,

Begge maskiner har TV out DVD drev
Min har mener det er 14 tommer skærm og min fars har 15 eller større ved jeg ikke men den er større end min
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 11:01 #10
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 11:01 #11
mc.lucifer > ser nice ud..hva har den kostet?
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 11:01 #12
questis>> vil det sige at hvis man køber den med fx. Win 98 og gerne vil havde Win XP kan man ikke det ????

og kan man også være uhele dig at nogle progammer ikke vil køre på Compaq & Tosiba ???
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 11:03 #13
Aner det ikke da de er købt gennem firmaet, og den gamle er i spaninen lige nu, men jeg skal se om jeg kan få fat i ham senere

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 11:04 #14
Ups. MAX pris 17000 inkl. 25% dansk moms
Ok tror godt du kan få 8400 for det nu, BRB
MC
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 11:05 #15
mc.lucifer > ah okay..tror firmaet har for mange penge ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 11:06 #16
Striholdt>>

nej du kan selvfølgelig godt instalere lige hvad du vil, men i producentens software ligge der tit og ofte en masse fine finnesser der er med til at få den til at køre optimalt.
som sagt det med min harddisk, kunne ikke køre ude at have mit orginale software installeret, dvs. jeg er nåd til at lave opdatering af mit styresystem, og det svægger ligsom computeren lidt, frem for at lave en komplet installation.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 11:07 #17
questis > det var nyt for mig!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 11:07 #18
inden jeg fik Asus´en havde jeg Compaq og det var da også en fin maskine

Nr 1 kunne ikke holde til at ligge i en taske på et Diskotek sammen med ½ ltr cola light
Skod

Nr 2 kunne ikke holde strøm

Asus´en kan ALT
¨MC
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 11:08 #19
questis>> okay hvilke mærke ville du så anbefale ???
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 11:09 #20
Dell, Asus :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. marts 2002 - 11:10 #21
Har dog ikke prøvet kombinationen Asus Vs cola light

MC
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 11:10 #22
Bundgaard>>

jeg skal ikke sige om vi var 30 uheldige elever der købte dem sammen, eller om det er deres standard der er så dårlig. vi havde da i hvertfald sammen problem alle 30 elevr med toshibaen. så var vi et par stykker der købte en compaq, som ikke gjorde vores liv mere spændende.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 11:12 #23
Jeg vil nok ligsom bundgaard og MC anbefaler vælge en Asus maskine, har ikke haft problemer med det intil videre køre perfekt, og leverer en stabil god ydelse.
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 11:13 #24
questis>> har hørt den der om Toshiba før :(
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 11:15 #25
Ja, det er ellers en okay, maskine, lidt dyr hvis man skal have en ordentlig, men deres software kan de sku' ikke hitte rundt i
Avatar billede krukken Juniormester
19. marts 2002 - 11:30 #26
Du skal under ingen omstændigheder købe Compag!! For ikke mindre end 6 måneder siden sendte de omkring 20000 computere på markedet! Først nu har de indrømmet fejlen!
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 11:32 #27
Krukken>> okay RIGTIG god infomation :)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 17:19 #28
har du ikke fået svar på det du ville.

i såfald, burde du lukke dette spørgsmål

eller stille nogle flere uddybende spørgsmål
Avatar billede striboldt Nybegynder
19. marts 2002 - 18:06 #29
questis>> der er kun 4 personer der har svar på mit spørgsmål og den har kun kørt i ca 7 timer vil gerne se om der ikke er flere der har gode/dårlig affejning med bærbar :)

PS: har overveje meget Dell men har ikke hørt nået godt eller dårlig om dem endnu :(

I øjeblikke står det

Asus +3
Dell +1
Toshiba -2
Compaq -3

men hvad med Vega (billige og hurtig), Acer, Fujitsu elle HP
Avatar billede krukken Juniormester
20. marts 2002 - 09:13 #30
Jeg har faktisk en storebror som køre med Fujitsu, og det har han været rigtig glad for! Jeg mener også at man får meget til prisen ved dette mærke!
Avatar billede doessing Nybegynder
16. april 2002 - 13:26 #31
Jeg kører selv en ASUS B1000 med Win2000pro, som jeg købte for en 3 måneder siden. Prisen er pebret - men hey, det er den jo for dem alle.
Til gængæld er jeg ikke så tilfreds med dens ydelse. Jeg bruger den til at tegne på AutoCAD med, og det er tit 3D rendering jeg benytter mig af. Dér kan grafikkortet simpelthen ikke levere det der skal til for at opleve 'fuld ydelse'. Derudover har jeg tit Photoskop, Illustrator og InDesign kørende på een gang - evt. sammen med AutoCAD - og det gør den altså mærkbart langsommere.
Derudover,,, FED maskine der egentlig er temmelig stabil. Skærmen er på 15 tommer, men den kan desværre ikke køre mere end 1025x768 (hvilket er for lidt til min smag) så det er ikke den der skal få dig til at vælge B1000.
Men jeg har just geninstalleret den fra grunden, og det gik som en svir - ingen probs med den medfølgende software ( der en del ).

Jeg har en kollega der købte Dells topmaskine på samme tid som jeg købte min,,,,,,  Og jeg ville gerne bytte

Doessing
Avatar billede doessing Nybegynder
02. juli 2002 - 18:43 #32
Hvad så ? - fik du købt en maskine ? Og hvad med at acceptere et svar ?
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2002 - 16:37 #33
lukketid ?
Avatar billede striboldt Nybegynder
06. maj 2003 - 15:07 #34
Jeg købte en Dell inspiron vild fed/god maskine :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 16:09 #35
godt du blev tilfreds med dit endelige køn :)