Avatar billede ulli Nybegynder
19. marts 2002 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dualboot gik galt...

Jeg har haft XP som eneste OS i længere tid, men installerede win2k i et forsøg på at dualboote.
Jeg har XP på mit C-drev.
Jeg har Win2k på D-drevet.

Det er selvfølgelig gået galt, da man skal starte med at installere det "ældste" OS først, hvis man vil dualboote. If I knew then... :-)

Nu virker win2k fint, men ikke XP - den giver en fejl om at jeg forsøger at starte en fejlkonfigureret win2k...!?

Kan jeg komme af med win2k igen, så jeg kan starte XP, eller på anden måde løse problemet (ud over at reformatere :-) ?? Jeg vil gerne kunne starte XP op...
Avatar billede haunted Nybegynder
19. marts 2002 - 10:09 #1
Prøv at sætte din XP cdrom i og start repair programmet. (Den kommer op med en bl¨å skærm hvor du kan vælge hvad du vil...)
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 10:17 #2
Svei har en løsning på dit problem:

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/bootcfg_kommandoen.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2002 - 20:11 #3
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede ulli Nybegynder
21. marts 2002 - 10:07 #4
takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2002 - 16:01 #5
tak for points :)