Avatar billede benta Nybegynder
07. juni 2000 - 13:16 Der er 8 kommentarer

Grafik kort (riva tnt2)

jeg har et riva tnt 2 kort fra pixelwiev
men jeg kan ikke rigtig få det til at virke
den vil kun kører 2d spil.
den gider ikke kører 3d og hvis jeg endelig prøver går maskinen bare ned
jeg synes det er lidt underligt kortet er et ½år gammelt og jeg har altid haft det problem
Avatar billede bitnissen Nybegynder
07. juni 2000 - 13:39 #1
installer de drivers der fulgte med.

Eller installer dem du kan finde på "dem der har lavet dit kort"'s hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 14:33 #2
Har du ingen konfligter under egenskaber for denne computer?

Hvilken direct x version køre du med?

Har du fået installeret kortet rigtigt?

Du siger du altid har haft problemet, så kunne det være en hardware fejl. Hvorfor har du ikke henvendt dit til forhandleren dengang. Det er lidt surt at skulle komme et halv år efter og fortælle forhandleren, at mit grafikkort ikke virker. Det havde jeg ikke tålmodighed til at vente så længe.
Avatar billede olebloch Nybegynder
07. juni 2000 - 20:52 #3
prøv at check din bios, det kan nogle gange være der tnt kortene laver brok, evt i agp indstillingerne
Avatar billede philiph Nybegynder
08. juni 2000 - 19:56 #4
Hvilken hardware har du (motherboard) og hvilken version af Windows kører du?

Gode kandidater til de problemer du beskriver er AGP miniportdriveren, interruptproblemer, eller for gammel version af Windows (95 før service release 2).

Philip
Avatar billede chad Nybegynder
10. juni 2000 - 23:32 #5
Hvis du har amd k6-2 eller mindre, kan du ligeså godt aflevere dit tnt2 kort igen, for hverken tnt2 eller geforce, kan køre sammen med den slags processorere :o)
Avatar billede teknik Juniormester
13. juni 2000 - 15:24 #6
Prøv at gøre ligesom de fleste af leverandørerne foreskriver.

Tving kortet over på en standard VGA driver først, dvs.
vælg
-start-kontrolpanel-system-enhedhåndtering-skærmkort-egenskaber-driver
-opdater driver - Vis liste -vis al hardware - standardskærmkort - vga.

Når du så har genstartet, og har en skod opløsning, så skal du køre
installationen af de nye drivere på (næsten) samme måde.

Det hjælper til tider.

Hvis du er i tvivl om dine egne drivere, så er Detonator driverne fra
www.nvidia.com ofte et godt valg.

Har du ingen held med disse to, så skyldes porblemet sikkert en masse gamle kortinstallationer, som ligger og roder i registreringsdatabasen.
Den nemmeste/sikreste vej ud af det, er at lave en ren ny windows installation.

Enkelte nyere spil kræver directX 7, men de fortæller det som oftest.
DirectX6.1, bør du dog have som "minimum"

mvh
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
13. juni 2000 - 15:29 #7
>> Chad - Hvor har du samlet det vrøvl op henne ?
TNT og K6-2 kører da ok sammen, omend en k6'er jo godt nok ikke får det bedste frem i et TNT kort mht. ydelse.
Jeg har godt nok ikke testet med Geforce, men har ikke hørt der skulle være noget problem.
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:39 #8
dit garfikkort fejler ikke noget, gå ind i diresct x menu, og slå apg suppot fra, det burde kunne gøre det.