Avatar billede pallepirat Nybegynder
18. marts 2002 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mailserver til flere domains

Hejsa

Jeg er igang med at lave en server som kan bruges til at hoste gratis til folk som ikke har penge til et dyrt hotel.

Jeg er kommet så langt at jeg har sat en server op som kører med en w2k server og indtil videre en exchange 2000 server. Jeg har et domæne http://www.q-log.com og det virker. Jeg har også sat exchangen op til domænet og det kører også snor lige. Jeg kan sende og hente post både internt og via pop3. Mit problem er så bare lige at når jeg sender mail fra min OWA så kan den ikke finde ud af æøå;-)

Andet problem er: Hvordan sætter jeg min mailserver op til lere domæner?? Det skal lige sige at jeg har en DSL forbindelse fra CC samt global ip hvor jeg har 16 faste dejlige ip adresser. Den eksterne ip (i mit tilfælde bruger jeg kun en til alt 217.157.5.130) er også den interne ip.

Mine websider kører på samme ip vha. host headers og dette kører også snor lige.

Hvad skal jeg gøre for at sætte en mail server op til at kører med flere domæner????

Min w2k server er domain controller.

MVH
Kristian Sørensen
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2002 - 17:44 #1
Lad os holde os til det mest primære! Du vil tilbyde gratis webhosting til private! Derfor skal du have betalt licens på ALT software du bruger (medmindre det er freeware, selvfølgelig).
Din server skulle nok have været Linux, men nok om det...
Din mailserver skal nok være en anden end Exchange, så prøv at kigge på
http://www.icewarp.com/
http://www.atrium-software.com/
de har vist nogle fremragende win2k mailservere.... dyrt, ja, effektivt, ja... Alt har en pris, og ellers vil jeg anbefale Linux.... freebsd.org eller så'n noget....
Avatar billede tkd Nybegynder
25. marts 2002 - 00:44 #2
Under Exchange 5.5 skal du konfigurere under SMTP servicen (mail routening) - enten reroute al mail til forskellige domæner til et internt domain, eller route alle de domæner du ønsker til intern behandling - derefter sættes de smtp-adresser du ønsker op på hver bruger.. har ikke rodet med Exchange 2000, så...

Men lyder som en ret dyr løsning licensmæssigt - hvis den alligevel bare skal køre pop3, så ville jeg nok overveje en løsning på Linux/FreeBSD med Sendmail/pop3/imap istedet...

Licenser til W2K/Exchange løsningen kommer nok en hel del over de 100.000 kr....
Avatar billede dkklein Nybegynder
27. marts 2002 - 10:25 #3
Du kan også bruge Internet Anywhere mailserver fra http://www.tnsoft.com

Jeg bruger selv den server med flere domæner.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. marts 2002 - 10:39 #4
Ok har lige nøjagtigt selv haft det problem med mail server for flere domæner, Experten hjalp ikke, Men jeg har fundet ud af det, Here wee go

Gå ind i din Exchange - Receptions police - Email adresser - New - smtp adresse - @test.dk -
når den siger at dine email adresser er blevet modificeret og om du vil lade det gælde for alle mail adresse siger du klart NEJ...

Gå over i dit Active directory og lav en ny OU for nemhedsskyld. opret en bruger som du vil gøre det normalt - Ok - Ind i probeties for brugeren og over i fanbladet "E-mail adresse" og vælg den smtp for det angivet domæne, dvs test.dk. således gøres det, nemt og lige til, lad mig høre hvos der er mere

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. april 2002 - 08:53 #5
Kan du få det til at virke ???

MC
Avatar billede pallepirat Nybegynder
02. april 2002 - 14:17 #6
Jeg må ærlig talt indrømme at jeg er gået igang med en FreeBSD og har næsten fået det til at virke;-)

Ttror jeg lukker.