Avatar billede landmark Nybegynder
18. marts 2002 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FW harddisk OX

ok! min suveræne 100 Gb firewire-disk virker lige nu perfekt! når jeg plugger den i Win-XP - og når jeg plugger den i MACén. MEN!

Nu har jeg imidlertid installeret OX på MAC og nu kommer den gudhjælpe mig og siger den ikke kan genkende disken, når jeg plugger den i MACén ???

hvor svært ka det vær ?? hvad gør man ?? eller rettere sagt hvad gør man ikke ?? MAC plejer sgu da altid at finde alt af sig selv, men her er åbenbart et problem...

;-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. marts 2002 - 04:50 #1
Hvilken driver ligger der på din FW ?

Kan du komme af sted med at formattere den fra OSX ?
-så burde du gøre dette . . .

Find den "rigtige" driver fra din OSX (en til PC) og kør videre derfra.

Mac er ind imellem en underlig fisk, da den vil bestemme formater, drivere o.s.v.
-for senere at kunne mounte (acceptere) dine externe diske.

Men når den først er formatteret korrekt, fra MAC, én gang. Skal du aldrig mere spekulere på det.

Good luck ! ! !

hilsen:  http://www.aeblenet.dk
Avatar billede landmark Nybegynder
19. marts 2002 - 09:05 #2
ok! - ved du om disken efter formatering i OX, kan læses af OS 9.2 altså en slags bagudkompatibilitet... disken skulle gerne kunne plugges i maskiner med Win XP OX og OS 9.2

:-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. marts 2002 - 09:17 #3
Det kan den kun hvis du "finder" den rigtige type format.

Prøv med den der hedder noget i stil med PC-format.

Den kan både OSX + Classic læse - problemet er at ikke alle Windows-typerne kan læses af MAC.

De mangler altid en eller anden sti . . . til MAC.

Hvis den er formatteret til PC på MAC er det en helt anden sag.
-og så burde din MAC (både OSX & Classic) kunne læse disken.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. marts 2002 - 09:19 #4
-når MAC bestemmer din PC-driver er det jo 100% sikkert en driver MAC kender i forvejen.

Den anden vej rundt er det langt mere kompliceret (altså fra PC til MAC).
Avatar billede landmark Nybegynder
19. marts 2002 - 09:30 #5
du taler om en "driver"... kan man ikke bare skifte eller tilføje en sådan driver ??? istedet for at skulle reformatere helt forfra ??
Avatar billede itiot Nybegynder
30. marts 2002 - 02:57 #6
mac kan læse fat men ikke ntfs som xp nogle gange bruger.  formater disken på din pc som fat32, så kan mac læse den.  dette forudsætter at du har installeret den rigtige driver til fwdrevet -altså hardware driveren på mac'en
Avatar billede landmark Nybegynder
28. juli 2002 - 00:14 #7
hmmm