Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 21:48 Der er 25 kommentarer

Netværk mellem WinXP og WinME

Hej

Jeg har to computere, hvor den ene kører WinXP(comp1) og den anden kører WinME(comp2). De er sat i netværk med en switch, og de deler en ADSL-forbindelse.

Det fungerer perfekt, men jeg kan ikke få de to computere til at arbejde sammen. Comp1 kan godt se comp2 under Netværkssteder, men hvis jeg dobbeltklikker på comp2 kan comp1 lige pludselig ikke komme i kontakt med comp2.
På comp2 er problemet en del mere simpelt: Den kan nemlig slet ikke se comp1 !nedtur!

Da jeg har TDC ADSL, er browseren sat op til automatisk at registrere indstillingerne, så der er ikke sat nogle IP-adresser, submask, gateway eller DNS.

Er det ikke muligt, at få dem til at arbejde sammen?
Hvis, Hvordan gør jeg så?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 21:51 #1
Du skal Deaktivere den indbyggede firewall i XP...og så skal du huske at aktivere Fil -og udskriftsdeling til microsoft netværk :)
Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 21:52 #2
Hvordan slår jeg firewall'en fra?
Avatar billede massi Nybegynder
18. marts 2002 - 21:53 #3
prøv evt. og ring til mig eller skriv via icq 108714160
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 21:53 #4
prøv med netbeui protokollen, hvis den stadig findes i XP, med den kan dulave LAN forbindelser der ikke kan routes
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 21:54 #5
du højreklikker på netværkssteder derefter højre klikker du på din LAN-forbindelse.. og trykker på fanebladet Advanceret.. hvis der er et flueben i den lille hvide firkant eer firewall slået til..Det du så skal gøre er at fjerne flubenet og trykke OK.. så er firewall slået fra :)
Avatar billede massi Nybegynder
18. marts 2002 - 21:58 #6
jep ring evt. på 20147507
Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 21:59 #7
s.b.a>> Det hjalp ikke, jeg får stadig følgende fejlmelddelelse:
\\Anders er ikke tilgændelig...blabla blabla blabla...Netværksstien blev ikke fundet.
Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 22:02 #8
\\Anders er comp2
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 22:06 #9
har du firewall på din ME ?
Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 22:11 #10
s.b.a>> Ja, Zonealarm(det er der også på XP)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 22:15 #11
Prøv at slå dem begge to fra !..og prøv så og se om du så kan komme ind på den :)
Avatar billede dagree Nybegynder
18. marts 2002 - 22:18 #12
Hehe, min firewall har den sjove vane, at den blokerer ALT, hvis jeg slukker for den. Så kan jeg intet!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 22:20 #13
vil det sige du ikke kan slukke for den ?...Hvis du slår alle firewalls fra på begge maskiner vil de sagens kunne se og komme ind på hinanden..
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 22:36 #14
Må smutte i seng nu, skal i seng :)....Men Vi tales i morgen :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 22:36 #15
øhh...der skulle stå : " Må smutte i seng nu, skal i skole i morgen ;) "
Avatar billede dagree Nybegynder
19. marts 2002 - 20:18 #16
s.b.a>> Det kan godt være, at de kan se hinanden når firewall'ene er slået fra, men det hjælper ikke meget, da firewall'sne SKAL være slået til af sikkerhedsmæssige grunde.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. marts 2002 - 21:28 #17
Jeg forstår..men du kan også sætte firewallen til at gøre sådan så den tillader at de kan se hinanden, men jeg må ærligtalt indrømme at jeg ikke ved hvordan man gør, men ved i hvertfald man kan :)

S.B.A
Avatar billede dagree Nybegynder
20. marts 2002 - 14:38 #18
Hehe...
Så må jeg vel prøve mig frem med forskellige opsætninger af firewall'en, og se om jeg er heldig.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. marts 2002 - 15:54 #19
Ja..Men det kan og så være at der er nogen her inde der ved hvordanman gør ;o)
Avatar billede dagree Nybegynder
20. marts 2002 - 16:35 #20
Det kan vi da håbe.
HVIS DER ER NOGEN DER VED HVORDAN MAN GØR, SÅ SKRIV!!!!

Hehe, så er DET sagt.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. marts 2002 - 17:15 #21
;o)
Avatar billede massi Nybegynder
20. marts 2002 - 19:47 #22
Hejsa igen.

Har du fået dem til og se hinanden?
Avatar billede valleystone Nybegynder
21. marts 2002 - 01:05 #23
Har selv samme problem, et LAN er i princippet et åbent netværk hvis internetforbindelsen er aktiveret.
Jeg kan ihvertfald ikke både have delte filer og firewall på en gang. Ville dog gerne!
Avatar billede dagree Nybegynder
21. marts 2002 - 17:43 #24
Massi>> Sorry, jeg sådan skred fra dig sidst på ICQ, men min computer f*cked totalt op.

Comp1 kan godt se comp2, men den kan ikke få adgang til comp2, mens comp2 slet ikke kan se comp1.
Jeg forsøgte, at installere den der protokol du anbefalede, men XP bliver ved med at sige, at den ikke kan finde nogen driver til netkortet, selv om jeg henviser XP til driveren.(jeg ved at det er den rigtige, da jeg lige har opdateret driveren!)
Avatar billede nielsgron Nybegynder
17. januar 2003 - 21:34 #25
no answer = no point