Avatar billede web-devloper Nybegynder
07. juni 2000 - 05:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er de til ??

Er der ikke en der er sød at sige mig hvad jeg kan bruge alle de her til og hvad man kan lave med dem.

JSP
ASP
C/C++
ColdFusion
Delphi
Flash
HTML/DHTML
Java
JavaScript
Lingo
Perl
PHP
Visual Basic
WAP/WML
SAS
SAP
XML
MFC
KiXtart/WSH

Mvh
Web-devloper
Avatar billede roslev Nybegynder
07. juni 2000 - 06:50 #1
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. juni 2000 - 07:15 #2
ASP = Active Server Pages (Server Side Scripting til internetbrug, et sprog der fortolkes af Windoze servere og præsenteres som ren HTML for klienten).

C/C++ = "Rigtige" programmeringssprog, der bruges til at lave software, C++ er objekt orienteret og udviklet af danskeren Bjarne Stroustrop som en "udvidelse" af C. Tekstbaseret udvikling (medmindre vi snakker C++ Builder eller Visual C++)

ColdFusion = Et eller andet internet sprog, skulle være ret nemt at bruge i forbindelse med databaser.

Delphi = Endnu et "rigtigt" programmeringssprog, men modsat C/C++ er Delphi et VISUELT udviklings miljø, dvs. som i Visual Basic, hvor du hiver de ting du vil bruge ind på en form og smider koden bagved.

Flash = Vist mest brugt til internettet, skulle være ret nemt at lave flotte præsentationer i.

HTML = Hyper Text Markup Language (Det du ser, når du kigger på en webside), ren statisk kode.

DHTML = Dynamic HTML, en blanding af HTML med enten CSS (Style Sheets), JavaScript eller VBSCript, der derved gør den statiske HTML kode en smule dynamisk.

Java = Et platform uafhængigt programmeringssprog, der blandt andet bliver brugt til internettet.

JavaScript = Client Side Scripting til internettet... giver mulighed for en smule dynamiske features på dine websider.

Perl = Et foretrukent sprog til bl.a. at lave CGI scripts i (CGI = Common Gateway Interface), der også er et Server Side Scripting sprog.

PHP = Minder meget om ASP, bruges som regel på Linux/Unix servere. Server Side Scripting.

Visual Basic = Et Visuelt Udviklings miljø, underliggende kode bygger på Basic, bruges til at lave "rigtige" programmer.

WAP/WML = Wireless Application Protokol/Wireless Markup Language, en form for HTML der kan fortolkes af WAP mobil telefoner.

XML = eXstensive Markup Language, så vidt jeg husker en definition af hvordan et nyt markup sprog skal defineres.

MFC = Microsoft Foundation Class, en Microsoft way at udvide et visuelt C++ udviklings miljø, med nogle "pre-made" funktioner... Eks. Control Bars, hvor både grafik og koden til styringen kommer med i en MFC.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
07. juni 2000 - 13:28 #3
Tak for det tigerdyr.

Hvis du kender ander så må du godt lige skrive dem ned til mig hvis du gider.

Mvh
Web-devloper
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. juni 2000 - 15:28 #4
Tjaa, så vidt jeg har hørt er SAP et økonomi system og Lingo, et eller andet programmerings sprog!
WSH er iøvrigt Windows Scripting Host, en skøn sikkerheds trusel fra MS... tillader dig at lave scripts som automatisk køres :o)
Avatar billede web-devloper Nybegynder
08. juni 2000 - 06:22 #5
Okay tak.