Avatar billede whisper Nybegynder
18. marts 2002 - 15:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse er nede

Vi har ADSL i vores hustand. Der er mig og min bror på forbindelsen. Pludselig, mens han sidder og bruge Internettet, ryger forbindelsen. Det mærkelige er at det kun er min brors internetadgang der ryger sig en tur, mens jeg stadig kan benytte nettet. Vi har prøvet at skifte til andre porte i swithcen og vi kan se at der er forbindelse mellem hans computer og switchen. Det hele er sket før og der går gerne flere timer før min bror igen har adgang til Internettet. Hvad kan være årsagen til dette, altså at det kun er den ene computer der ikke har internetadgang?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2002 - 15:06 #1
Hvilken ADSL ????
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
18. marts 2002 - 15:09 #2
Det er IKKE forbindelsen (ADSL) der er nede.
Det er nærmere et lokalt problem på den ene computer eller ledningen hen til computeren.
Der kan GODT være lys i switchen selvom ledningen eller et af stikkene er defekte.
Avatar billede spx Nybegynder
18. marts 2002 - 15:11 #3
Hvis ham der din bror bruger f.eks. eDonkey2000 til at hente filer med, sker det sommetider at man ryger af hvis eDonkey henter med 100% af forbindelsen og der samtidig er 100% cpu load, altså at cpu'en arbejder på fuld kraft! grunden til at han ikke kan få net er at når du bare ryger af skal ip'en releases først, altså frigives til brug, før han kan få en anden og det kan godt tage lidt tid, afhængigt af hvordan internetudbyderen har set sin server op.. :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 15:20 #4
prøv at se om du kan pinge ham ?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. marts 2002 - 15:22 #5
Du pinger ved at gå ind i din MS-DOS Prompt og skrive "Ping xxx.xxx.xx.xx" (hvor X er hans IP)
----------------------------------
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. marts 2002 - 10:15 #6
prøv at opgradere hans netkort eller blot genstart ved fejlen!