Avatar billede zakopath Nybegynder
18. marts 2002 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Retail og bulk

Hvad menes der med Bulk og Retail i forbindelsen med hardware lige ledes kunne jeg også tænke mig at vide hvad man mener med Internal og External ...

Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:01 #1
Internal = noget der sidder inden i computeren
External = det modsatte ;)

Retail  = der får man drivere, software og andet guf med..og self hardwaren
Bulk    = for det meste kun drivere og så selve hardwarem
Avatar billede zakopath Nybegynder
18. marts 2002 - 14:02 #2
Takker =)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:02 #3
jeg takker for point!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:02 #4
:)
Avatar billede dribble Nybegynder
18. marts 2002 - 14:04 #5
Retail = skrabet udgave...det vil sige igen fantsy indpakning, ingen smarte programmer. (den billige version, da der ikke er div ekstra omk.)

Bulk = hele gøjemøjet med, + div programmer med osv. (den dyre version)

Internal = f.eks et Internal modem, er et kort man sætter ind i PC´en

External = er en box man sætter uden for PC´en

altså Internal er noget man smider ind i PC´en og External er noget der er ude for PC´en
Avatar billede dribble Nybegynder
18. marts 2002 - 14:07 #6
hehe sorry jeg byttede lige rundt på Retail og Bulk :(
Avatar billede janomel Nybegynder
19. marts 2002 - 00:33 #7
Bulk er for den pris bevidste. Der selv kan finde ud af at hente informationer og driver på nettet.
Retail er for første gangs købende der vil have informationer og pakker de afligevel stridervæk. Men man føler bare at produktet er dobbelt så godt.