Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 13:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

win xp dk fejler med 1 mbit tdc

Jeg har 1024/256 tdc internet men når jeg tester på tele.dk's side og sonofon får jeg max resultat som 4xx/2xx. Jeg har ikke haft det problem før og hvis je gtager testen emd min bærbar der køre 2k så er der intet problem.
Jeg har prøver og geninstallere mit netkort og det er stadig det samme (Det er et SMC 1211TX) jeg tænkte på om det var selve xp eller hvad kan det værer der er galt?
Og så er der lige et extra spørgsmål. I tidernes morgen hvor jeg fik mit adsl der fandt jeg en side med nogle reg filer som man kunne køre for at ens windows vidste hvilken hastighed ens net var på og sårn tror jeg nok.. Nu kan jeg ikke finde den isde igen jeg mangler den ret bad da jeg gerne ville teste om det hjalp og køre den reg fil.

På forhånd tak
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 13:43 #1
hvor hurtigt kan du downloade? det er vel det der er det vigtige..
Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 14:03 #2
55 kbit/sec er max den kommer op på
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:07 #3
hmm..

tror du skal ringe til TDC og brokke dig ;)
Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 14:12 #4
Der er ikek nogle fejl fra deres side ... Det er XP der failer
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 14:56 #5
det er en MTU (?) i winxp... den passer ikke sammen med TDC's adsl...
finder lige en solution :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 14:57 #6
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 15:00 #7
men jeg skal da ikke kunne udelukke at TDC oxo kan have kludret i det... men før du ringer skal du lige tage en hastighedstest på deres side (hvis du ringer uden at have taget den fortæller de dig bare at du skal tage sådan en.)
testen kan findes her:
http://teledanmark.dk/menu/sm2725.htm
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
18. marts 2002 - 15:38 #8
Jeg har det samme som dig .. tdc adsl 1024/256 og XP og alt kører fint. Selvfølgelig er det ikke altid den helt store fart på de amerikanske downloads, men min test på tdc's side viste lige nu:
Så jeg tvivler på, at det er din XP og ville nok lige ringe til tdc hvis jeg var dig. Hvis de siger, at fejlen er din så bare bliv ved *g* Før eller siden giver de op og sender en tekniker ud for at måle det hele igennem. Held og lykke
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 15:42 #9
jepp... de skal "bearbejdes" *gg*
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 15:43 #10
ahh...

2mbit download ifølge TDC ;)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
18. marts 2002 - 15:44 #11
*GG*
Avatar billede dribble Nybegynder
18. marts 2002 - 17:09 #12
har du en router til ????? såfrem hvilken router ?????

jeg havde nogenlunde det samme problem, indtil jeg koblede min router fra og loggede på med et program der hedder WinPoet....og nu køre jeg de 2,3 MBit :O) så det er jo dejligt......liggere åbenbart dejligt tændt på en central.
Avatar billede moondk Nybegynder
18. marts 2002 - 17:25 #13
hvis i ellers læste ganske nødagtigt hvad jeg har skrevet så kan i læse:
Problemmet er der ikke med min bærbar den køre fint 1024
Problemmet er der ikke i win2k men KUN i xp dk version
TDC HAR clearet linien og de HAR fejlsøgt og har IKKE fundet nogle fejl
Der ER router på og NEJ det er ikke der fejlen ligger det er OGSÅ tjekket
Netkortet fejler intet i over lan der overføre det med så meget mine hd's kan trække og switchen kan følge med til ellers.
Avatar billede dribble Nybegynder
18. marts 2002 - 17:57 #14
når du siger det ikke er routeren den er gal med....har du da prøvet uden router ??????

for jeg kunne oxo modtagen 2Mbit på ftp test fra TDC min min IE kunne kun klarer 0,7 MBit
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 18:10 #15
hehe... jeg tror lige at jeg bliver nødt til at poste et link så i ved hvad der ligger bag min holdning om at det et XP's MTU der er for høj:
http://newz.dk/redir.php?id=6306
I selve artiklen står der noget i retningen af:
Windows XP's MTU for høj.
Denne morsomme artikel beskriver både et fuldkomment handlingslammet techsupport-team hos Verizon, men også hvor 'elegant' Windows XPs MTU er sat til 1500 istedet for 1492 eller mindre der er påkrævet af PPPoE, som bruges i f.eks. TDCs NetXpress.

Mere behøver jeg vist ikke sige ;)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 19:15 #16
oz2kas > hvis du nu læste tilhørende diskussion ville du kunne se at påstanden blev skudt ned ;)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 19:41 #17
det kan jeg ikke se??
Avatar billede oz2kas Nybegynder
18. marts 2002 - 19:42 #18
det kører jo fint på hans bærbar m. w2k.
og han har jo kigget alt det andet udstyr igennem.
såe..
Avatar billede moondk Nybegynder
19. marts 2002 - 14:26 #19
Efter at ha fjernet netkortet og geninstalleret det med 4 forskellige  xp drivers og til slut en 5. gang med win 98 drivers virkede det igen men win xp are fail mtu'en er for høj :/
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. marts 2002 - 17:59 #20
så fik jeg jo ret ;)