Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 12:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med CD-Rom og Brænder

Jeg har et problem med at når jeg læser noget fra et af mine cd-rom drev og så tager cd'en ud bag efter så vil ingen af min drev læse noget før min maskine er genstartet.

Min Maskine køre Windows XP Home
Avatar billede krukken Juniormester
18. marts 2002 - 13:06 #1
Det problem har jeg også haft?! Hvilken brænder har du, og bruger du Nero?!
Det kan godt være at det vil hjælpe hvis du sætter de to på hvert deres fladkabel?!
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 13:13 #2
Prøv lige at give lidt flere oplysninger (se krukken)Jeg har min brænder på secondary IDE som master og cd-rom drevet som slave på primary IDE kabel
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
18. marts 2002 - 13:23 #3
prøv at installere win xp pro i stedet for det virker bedre, eller måske nye drivere til dine cd-rommer
Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 19:28 #4
Der er kun forskeld med sikkerheden mellem WinXP Home og WinXP Pro og nej men bruger ikke drivere til cd-rom drev
Avatar billede dexo Nybegynder
18. marts 2002 - 19:29 #5
Jeg bruger Nero
Avatar billede summer Mester
18. marts 2002 - 23:54 #6
Hvis du ikke har gjort det, så hent den nyeste Nero gratis, som garanteret er XP-kompatibel:
http://www.nero.com/en/download.htm
Avatar billede summer Mester
19. marts 2002 - 00:01 #7
Du har sidste nye Firware til din brænder, som hedder....
Avatar billede krukken Juniormester
19. marts 2002 - 08:43 #8
Hvilken brænder bruger du?!
Jeg har nemlig haft selvsamme problem, og det hjalp at flyttet henholdsvis Cdrom og brænder på hvert deres fladkabel! Desuden gør det også at du kan kopiere direkte fra en cd til en anden!
Avatar billede summer Mester
19. marts 2002 - 11:57 #9
Firmware...(19/03-2002 00:01:08)
Avatar billede krukken Juniormester
20. marts 2002 - 09:16 #10
Jeg har faktisk lige hørt i dag, i modsætning til til tidlligere, at man skal sætte sin hardisk på IDE1, altså master, og CD-ROM og Brænder på slave! Begrundelse skulle være at CD-Rommmen skulle fucke harddisken up?! Måske er det derfor du har de problemer?!
Avatar billede dexo Nybegynder
20. marts 2002 - 09:33 #11
krukken> SÅdan sidder de allerede da det er den rigtige måde at montere dem på.

summer> det er muligt at det virker jeg prøver lige når jeg får tid :-)
Avatar billede summer Mester
20. marts 2002 - 13:22 #12
dexo>>> Må vi ikke vide hvad din brænder hedder? :)
Avatar billede dexo Nybegynder
26. marts 2002 - 12:49 #13
tak summer den opdate virkede så her er de 30 point
Avatar billede summer Mester
26. marts 2002 - 12:55 #14
Tak for det.