Avatar billede freeweb Nybegynder
06. juni 2000 - 21:35 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Webdesigneruddannelse

Vi er nogle, der overvejer, at stable en webdesignuddannelse på benene under aftenskoleloven.
Kan jeg få nogle kvalificerede bud på, hvilke fag en sådan uddannelse som minimum bør indeholde.
F.eks. HTML, DHTML, CSS, JavaScript, PHP3, PERL eller hva'?
Det er ikke en uddannelse, der direkte skal sigte på at lave proffessionelle, men skal "opgradere" nogle selvlærtes viden.
Avatar billede bubby Nybegynder
06. juni 2000 - 21:45 #1
Hvis det ikke er til prof. brug ville jeg da sige... start stille og rolig med html og lidt javascript... og tilbyd efterhånden mere og mere. Hvis der er interesse så kør det.. ellers lad vær!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2000 - 21:55 #2
Du skal nok vælge om du vil have design (HTML+CSS) alene, eller også vil have
programmering med. Det sidste er - erfaringsmæssigt - svært. Valget afhænger af
dit klientel, og din/deres tid.

Men tager du det med, skal du i hvert fald lære dem grundbegreberne i hvad der er
muligt på klient-side vs. server-side. Og så ved jeg ikke - tjah - findes der ordentlige
værktøjer, der kan integrere databaser uden at man behøver at vide alt for meget.
Jeg ved det ikke (undskyld Poul).

Bare mine 3c
Avatar billede freeweb Nybegynder
06. juni 2000 - 22:54 #3
Så lad os kalde det halvproffessionelle.
Et vist HTML kendskab haves.
Javascript er nok et must, men hvad med f.eks. Flash?
Kendskab til CGI er vel også ønskeligt?
(Det er ikke mig der skal undervise).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2000 - 22:58 #4
Ok, i trinet efter HTML skal de lære noget serverside programmering,
kald det CGI om du vil. Men om det er ASP eller PHP har jeg ikke nogen
stor mening om. Det der er vigtigt - også for halvproffer - er at se mulighederne
på klient og server, så de - om ikke andet - kan bede en "rigtig" nørd om
at lave det for dem.
Avatar billede holmager Nybegynder
06. juni 2000 - 23:04 #5
sagt sådan her, hvis jeg skulle lokkes på det ville jeg forvente:
HTML/DHTML
CSS
Script (java eller VB)
ASP
noget om grafik, Firewall m.v.
evt. trin 2 med Flash, mere med databaser
Avatar billede freeweb Nybegynder
09. juni 2000 - 19:49 #6
Tak for svarene. Der ser ikke ud til at komme flere, så I må dele pointene.

Uffe