Avatar billede shj Nybegynder
06. juni 2000 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning i query med filter eller "sql" string...

Hej, Jeg arbejder med at lave en søgning på poster. Jeg har 4 søgekriterier, "dato" between "dato" samt 2 andre poster.

Jeg vil udskrive de fundne poster i en rapport. kan man lave" DoCmd.OpenReport, navn, filter "
Hvor der er flere en et søge kriterie eller kan jeg lave et sql udtræk og derpå udskrive posterne i en rapport?

Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. juni 2000 - 20:35 #1
Du skal bare generere en rapport, på grundlav at de søgekriterier du allerde har lavet ..

Så skrive den kun dem, der forekommer det .

Hvis du har Access 2000, så er det en indbygget guide til det :)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. juni 2000 - 20:36 #2
Når du bruger guiden, så skal du bare vælge den forespørgsel, som du allede har lavet, som grundlag (ikke grundlav) :))
Avatar billede shj Nybegynder
07. juni 2000 - 10:01 #3
ok! altså oprette en parameter forspørgsel hvor parametrene er de kriterier jeg vil søge på.
Derefter oprette en rapport på den forspørgsel.
Mine søge kriterier bliver angivet på en form, i nogle text felter og combo bokse, kan man åbne en query og report med de angivene kriterie som parameter fra visual basic code.... eller rettere hvordan?

DoCmd.OpenReport  ( params1, params2, params3, params4)
?????

Avatar billede phylox2 Nybegynder
07. juni 2000 - 10:03 #4
Har du ikke en ALMINGELIG forespørgsel i Access ?
Avatar billede shj Nybegynder
07. juni 2000 - 14:57 #5
Jo det har jeg, men jeg ville jo gerne lave det sådan at brugerne kunne taste søgekriterierne ind i en form.
og trykke på ne knap for at få resultatet skrevet ud i en rapport. Men jeg er åben for alternative muligheder!

Hilsen Simon
Avatar billede shj Nybegynder
08. juni 2000 - 19:35 #6
ikke fordi jeg ikke vil give dig point. men jeg har løst det selv.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
08. juni 2000 - 19:36 #7
Hvorfor vil du så ikke give mig point ?
Avatar billede shj Nybegynder
08. juni 2000 - 21:11 #8
Det skal da heller ikke komme an på det :-)

jeg mente bare ikke dit svar var fyldestgørende og ikke lige det jeg søgte.

Nuvel jeg kunne jo også have udtrykt mig lidt mere klart!

Men for mig er det viden der er vigtigt og ikke point, defor vil jeg da med glæde spendere dem på dig.

Hilsen Simon