Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 00:40 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

Seriøs og konstruktiv kritik !

Hej Eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle konstruktive kommentaret til sitet www.5e.dk

Tanken er enkelthed, stilren, og overskuelighed... er der lykkedes.. !? Det er ren html lavet med dreamweaver 4.0 ultradev.

Hvad kunne være anderledes ?

På forhånd tak
René

(Vurdering 2.)
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. marts 2002 - 00:42 #1
Kig her: http://www.eksperten.dk/spm/182764 der er en masse konstruktiv kritik.
- Den minder stadig om en nytårsaftens-side...
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. marts 2002 - 00:44 #2
Den minder da stadig om den første du lavede, hvad er ændringerne??
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 00:46 #3
Jonas / Det er netop alt det nytårsagtige jeg har forsøgt dæmpet i forhold til vurderingen af min version 1.0 - (det er muligt at der skal skrues mere ned for blusset) men ellers pænt af dig at linke til min tidligere vurdering. ;-(

/Rene
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 00:50 #4
Cont. Jonas/ Stortset alle punkter i tidliger vurdering er blevet taget til efterretning, som har medført rettelser.

René
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 00:51 #5
Bemærk Subj. Seriøs og konstruktiv kritik !
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. marts 2002 - 00:51 #6
Jeg så også din "1.0-version" - Jeg synes stadig der er for meget der bevæger sig!
Istedet for at lave den grønne knap der blinker kunne du lave tekstypen fed, hvis det er fordi du vil have man lægger mere mærke til det menupunkt, end de andre.
Og de 3 kasser oppe i toppen synes jeg virker forvirrende, der er stadig for meget "bevægelse" i siden :o)
Avatar billede sthen Nybegynder
18. marts 2002 - 00:52 #7
Pænt og nydeligt design - lidt sløv downloadhastighed.

MEN
1. Lad være med at bruge understregninger under sætninger der ikke er links (det er af gammel vane forvirrende)
2. Lad være med at skrive at det er et enkeltmandsfirma (Du behøver ikke at forklare den sene kontortid)
3. Listen af ting ved kompetancer er ALT for lang - må kunne modificeres.
4. Lad være med at skrive timeløn på og lige bagefter skrive : Ring for tilbud.
5. Ideen med de "delte" tegninger/billeder er sjov
Avatar billede hathor Nybegynder
18. marts 2002 - 00:55 #8
Du "blinker" for meget.

Der er alt for mange giffer. det er forstyrrende ... Drop understregning af tekst der ikke er links. Skriv det med fed i stedet.

Kig på aakjaers.dk eller skybrud.dk

Der står en del om webdesign.
Avatar billede jonas- Nybegynder
18. marts 2002 - 00:57 #9
"...Alle opgaver optegnes på Licenseret AutoCAD LT
2002, og gemmes i arkiv således at bygherre..."

Er det ikke ligemeget med at skrive at det er licenseret?
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 01:02 #10
Jonas/ ok. ja jeg har lavet kasserne i toppen til at loope 5 gange, men det kan være at jeg kan nøjes med 2, så der hurtigere bliver "ro" på siden ;-)
Ja jeg har godt nok prøvet med fed til det menupunkt men syntes at det virkerd forkert.. hmmm.

/sthen -
1. ja det med understregningen er der noget om !
2. Hvoffor ikke nævne enkeltmans firma... jeg skulle jo "nødig have at der var nogen der troede jeg kunne tegne en ny storebæltsbro på en uge ;-) og den sene kontortid har jeg valgt at vise, da det jo er dumt at kunder forsøger at ringe fra 800 - 1600 om dagen... !  ;-)  ?
3. hmmm jaa.. det kan jeg godt se.
4.  Time løn er til brug for timebaserede projekter og "Ring for et uforpligtende tilbud på en fast pris på en definerbar opgave." er jo som teksten antyder et fast tilbuf for at tegne x.
5. Takker

Takker for vurderingen !

René
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 01:07 #11
/ Hathor Ja det kan jeg efterhånde forstå af de øvrige vurderinger...hmmm. jeg må skrue mere ned.  ;-)

/ jonas - jo muligvis men det er blot for at understrege tegninger på lovlig vis kan distribueres videre til 3. mand således at han kan evt. kan arbejde videre på disse. ( Fra gammel til hvor AutoCAD kostede kr. 60.000,- var der vigtige informationer gemt sammen med tegningen om licens m.v.)

/Rene´
Avatar billede sthen Nybegynder
18. marts 2002 - 01:11 #12
Vedr. pkt. 2.
Naturligvis skal du skrive din kontortid, men du skal IKKE begrunde det med, at du er et enkeltmandsforetagende (det var sådan jeg mente).

vedr. pkt. 4.
Personligt synes jeg da bare at det må være dumt at lægge sig fast på en pris. Desuden vil de fleste mennesker med respekt for sig selv, vel så forsøge at presse dig i pris ved at bede om en pris på noget som DE mener er en fast defineret opgave.
Avatar billede michael-rene Nybegynder
18. marts 2002 - 01:14 #13
Vil da også komme med min lille kommentar :)
Syntes den er for mørk alt for mørk.
Ellers fin, syntes ikke det gør noget med dine animationer, meget sjov ide med de kasser :)
Der mangler et logo eller noget grafik, er for tamt at se på.
Har du set den i netscape der tilter din tabel i venstre side lidt, eller frame :P  få styr på din kode kod efter w3c standarten, så kan netscape også være med :)

/Michael Knudsen
Avatar billede milo Nybegynder
18. marts 2002 - 01:54 #14
var det ikke en idé at få lidt referencer på?
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 09:20 #15
sthen/ ok ja jeg er med på hvad du mener...  ;-)

Michael-Rene/ Hmmmm for mørk... du mener lidt dyster...!?? hmmm
ja den med de delte billeder er je osse selv lidt vild med.. ;-)
jeg har prøvet at undgå for meget overflødig "gejl" og at overskriften 5E skulle være logoet.. har du nogen ideer, til logo/grafik !? (kan se at du også roder lidt med photoshop.... ?! ;-)
Ja det lyder som en go ide at tjekke af med netscape også... dem er der vel "stadig" nogen af derude... *g*

milo/ jo det er under udarbejdelse (se pkt. "Site info") Rom blev ikke drukket på een dag.... ;-))

René
Avatar billede startfirma Nybegynder
18. marts 2002 - 09:27 #16
Jeg prøver igen uanset hvad jeg evt. skrev i en tidligere vurdering :)

1. Præsentation

Idéen med at kasserne bliver tegnet er skam god nok :) Jeg ville nøjes at der blev tegnet 1 kasse og at den kun bliver tegnet 1 gang. Den kunne blive tegnet i venstre hjørne, og når den er tegnet færdig bliver den erstattet med dit 5E Logo. Dit 5E logo kunne evt. så være placeret inde i den færdigtegnede kasse. Dermed opnår du branding med at 5E tegner løsninger, og kassen kunne indgå i dit logo fremover, også på brevpapir etc.

Dit banner i venstre side er ok. Jeg ville bare droppe McDonaldseffekten, altså at der kommer et rødt Stop billede. Den besøgende er jo allerede kommet ind på din side :) Dit banner ville være ok på en anden side som en reklame for dig. Men nu da kunden ER inde på din side, skal du nok være lidt mere dæmpet og dermed tillidskabende - rolig - beskrivende og forklarende :)

Jeg ville også fjerne understregninger, man prøver pr. defination at klikke på dem :) Men i stedet for at fjerne understregningen _under ½ pris_ så ville jeg linke det til dine priser. Så opnår du begge fordele :)

2. Generel info

Link til BR-95 & BR-S 98

3. Firmabeskrivelse

I stedet for at slå på at åbningstiderne er sådan pga at det er en bi-beskæftigelse. Så kunne du i stedet slå på: 5E har åbent når har fri: Alle hverdage 16.00 - 20.00. Uden for kontortid benyt venligst e-mail og jeg vender tilbage hurtigst muligt. (nogen i den retning). Jeg synes det er fint nok at præsenterer dig som en enkeltmandsvirksomhed. Det betyder som regel god service og samme rådgiver/konsulent hver gang. (det kunne der også slås på :)

Betragter jeg mig godt rustet til problemløsning af mange problematikker.
..ville måske være bedre sådan her:
Kan 5E løse alle typer problemstiller. Såfremt der skulle opstå behov specifikkeløsninger der er ud over 5Es erfaringsgrundlag vil 5E benytte sit efterhånden veludbyggede netværk til at sikre kunden optimal vejledning og udførelse (noget i den retning)

4. Kompetencer

Har før påpeget at jeg synes de enkelte kompetencer med tiden skulle blive til et link til en bedre beskrivelse, men de skal endelig forblive i oversigtsform :)

5. Design.

Opremsningen under design må også gerne være links til beskrivende materiale. Kunder køber ikke den med at du bare kan komme med: Kunne Deres firma bruge en ide til forøget indtjening. Der skal helst være en beskrivelse af metodik m.m

5. Freelancehjælp

Fino :)

Det er mit håb at de kan se mulighederne og et evt. samarbejde kan gennemføres. (lyder lidt som  kunden er dum hvis han ikke kan se det :) Jeg ville fjerne det helt.

Resten er fint.

Design er ganske nydeligt, jeg ville dog bare ændre det som først beskrevet i mit indlæg. Men det er stilfuldt og præget af god smag. Teksten er letlæselig og der er flottebilleder :)

Held og lykke med projektet

Mvh www.startfirma.dk

Få sitevurdering af iværksættere her:

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_visemne.php?kat=2146
Avatar billede startfirma Nybegynder
18. marts 2002 - 09:32 #17
rettelser:

5E har åbent når har fri: Alle hverdage 16.00 - 20.00
=
5E har åbent når du har fri: Alle hverdage 16.00 - 20.00

problemstiller = problemstillinger
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 14:02 #18
Alle - Konstruktiv kritik taget til efterretning, og rettelser foretaget !

Kanoon - Startfirma ! - Fyldestgørende og velargumenteret kritik.

1. kasserne er nu minimeret til 70% samt de tegner sig kun 2 gange nu, således bliver der hurtigere ro på siden.
Ja. rigtig nok McDonalds effekten fjernet med STOP blinkeriet, banneret kan ganske rigtig godt bruges som blikfang på andre sites som "reklamebanner" for dette site
understregninger fjernet og links fra disse lavet..

2. Jeg havde godt nok regnet med at link til BR skulle indgå på siden "lovbekendtgørelser" (som stadig er under udarbejdelse) men ok, måske også linke her.

3. Ja, Åbningstider og problemløsninger præsiceret og tekst tilpasset - Godt forslag ! ;-)

4. og 5. Ja, jeg kan godt se hvad du mener, det må med på de udspecificerede kompetencesider.

6. Tekst omstruktureret således at "Det er mit håb at et evt. samarbejde kan gennemføres" bliver det essentielle..  ;-))

Takker !  ;-)

Øvrige rettelser
Overskrift fremhævet på alle sider.
Åbningstid tilføjet på kontakt-siden.

/René
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 14:07 #19
Revision af Logo ligeledes i "ovnen" ;-)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:09 #20
de billeder der er er delt op

de er meget forstyrrende synes jeg..
ligeledes kompetencelisten som er for lang..
Avatar billede 5e Nybegynder
18. marts 2002 - 18:44 #21
bundgaard/ ok.. jeg synes ellers de gir´ en go effekt, men det var da en udmelding, kompetencelisten ja den skal jeg have revideret
/René
Avatar billede 5e Nybegynder
21. marts 2002 - 10:25 #22