Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 00:27 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Drivers

Hej

jeg skal til at downloade en GeForce driver, og der står at filen er en
"Self Extracting Installer" vil det sige jeg bare skal køre exe filen og så ellers bare genstate computeren, og så sku' den være der....eller hvad

Håber i kan hjælpe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 00:30 #1
i teorien ja!
men jeg plejer nu at extracte filerne i exe-filen til en mappe, feks. c:/nvidia - og så går jeg ind og updatere driveren igennem enhedshåndtering, hvor jeg så henviser til den mappe!

Min erfaring er, at hvis man bare kører exe-filen, kan man få problemer med de gamle drivere...
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 00:52 #2
Hvor længe kan man unlade at opdatere sin driver på grafikkortet, for jeg har haft dette GeForce 256 kort i et par år snart og har aldrig downloadet en nyere driver til det, og det køre perfekt, hvilken betydning har det hvis man nu som mig ikke har den nyeste driver, for jeg vil da altid kunne køre de nye spil alligvel ik? og så ved man jo ikke om lortet virker!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 00:55 #3
tjah, hvis du ikke skifter til et nyt styresystem, som kræver en anden driver, så kan du da bare køre med den oprindelige forever!
Men grunden til at der kommer nyere drivere ud hele tiden, er at der er bedre og bedre ydelse i dem!

Og hvis en driver ikke virker, så kan man jo altid fjerne den igen!

må jeg spørge hvilken driver det er det drejer sig om?
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 01:13 #4
Hvad er et styresystem?
Og hvor tit kommer der nye drivere ud sådan ca.? er det hver måned?
for så kan man jo sidde og downloade dagen lang. og hvordan ville du slette den efter installationen? og hvor meget bedre kan det blive med en fil på 6mb.?

Driveren er til et NVIDIA GeForce 256 Kort
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 02:09 #5
styresystem = win XP f.eks
drivere, tjah - forskelligt - men der går adskillige måneder imellem!
Og ang. sletning af driver, så kan man uninstalle den, eller simpelthen bare køre en anden ind i stedet!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 02:10 #6
og hvad med at lukke nogle af de 117 åbne spørgsmål du har??
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 12:58 #7
Hvordan "Lukke" dem?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 13:23 #8
Du lukker spørgsmål ved at acceptere forskellige indslag!
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 13:39 #9
Ok, jeg installerede en driver igår, og så først idag kommer den op, med et det der vindue at der der fundet "Ny hardware til Plug & Play Skerm" eller sådan noget, er det normalt? eller skal det ikke komme lige efter man har indstalleret driveren og så genstatet Pc'en?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 15:25 #10
Normalt!!! - intet er normalt når du køre på en Win98 :-))
Jo, den burde have fundet driverne noget før - men den burde da slet ikke gøre opmærksom på at nyt HardWare er blevet installeret, da du kun har ændret noget SoftWare...

ZeroHero
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 21:40 #11
Hvilket Windows vil du så foreslå?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 22:04 #12
Jeg bruger selv Windows 2000 - men jeg har dog også Win98 installeret... Men jeg foretrækker dog Windows 2000 da den er stabil - ja den er da HELT UTROLIG stabil når man tænker på at det er en Microsoft Produkt ;)
Ulempen ved Windows 2000 er dog at der findes spil som den ikke kan køre da den er bygget på NT Teknologien (derfor har jeg også Win98 installeret)...
Jeg har lige investeret i WinXP så jeg glæder mig til at se om den kan bedere end Windows 2000!!!
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 22:09 #13
Hvad med Windows Me?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 23:48 #14
WindowsME har jeg aldrig haft installeret - men umiddelbart er jeg ikke den store fan af WindowsME (eller for den sags skyld alle Win32 Platforms generalt! dvs. Win95, Win98 og WinME)...
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 23:50 #15
Er du en helt ny computer bruger? :-P

(du spørger i hvert fald meget *G*)
Avatar billede zniper Nybegynder
19. marts 2002 - 00:00 #16
Nej, jeg har altid harft min egen PC, og er på den måde blevet klogere, men grunden til jeg spørger så meget, er for at blive endu klogere. Og det kan jeg takke mennesker som dig for. TAK
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 00:02 #17
Det var da så lidt...
Avatar billede zniper Nybegynder
19. marts 2002 - 00:04 #18
Ups glemte noget......
Hvad køre du så med hvis ikke du har Windows?
- Linux?
- Mac?
- ???
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 00:18 #19
Jeg arbejder kun med Windows... har desværre ikke haft overskud til at forgribe mig i Linux, men den dag skal nok komme (tror jeg)...