Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 21:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

GeForce

Hej Allesammen

Jeg har haft et Nivdia GeForce 256 grafikkort i to års tid snart, og har ikke hentet en driver til det nogensinde, og jeg køre alle de nye spil, men det jeg vil vide er om man overhovedet behøver at hente nye drivere til ens kort? for det er jo ikke sådan at det pludseligt ikke vil køre mine spil hvis kortet har den nyeste driver eller...?

Grunden til jeg ikke har hentet en ny driver er fordi jeg er bange for hvilken en jeg skal vælge, og om det virker, for en driver er ikke så svær at installere vel?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
17. marts 2002 - 21:52 #1
hvis du er i tvivl skal du bare hente den fra nvidia's hjemmeside. Den virker sq til næsten alle GeFoce grafikkort. Så behøver man heller ikke nærlæse for at finde den version der NØJAGTIGT passer til ens kort.
Avatar billede zerohero Nybegynder
17. marts 2002 - 22:06 #2
Hmm... drivers er sådan set bare et stykke software (bibliotek) som indeholder en masse adresser til ( i dette til-fælde er det dit grafik-kort) sådan at dit Operative StyreSystem (eksempelvis Windows) kan forstå og få korrekt forbindelse til dit HardWare! Så man kan jo sagtens "overleve" med en gammel driver i laaang tid! Men da folk fra spil-markedet og harware producenter er meget kreative og produktive mennesker udvikler de konstant nye "veje" til dit grafik-korts forskellige dele - der som oftest vil kunne udnytte kortet på en langt bedere måde ved eventuelt at blive mere stabil eller hurtigere...

Det er ikke så svært at installere drivers oftets kan du finde hjælp fra enten "Windows Hjælpen" eller fra din Hardwares producents hjemmeside. Men oftest ligger de som en exe fil der automatisk klare arbejdet for dig. Ellers skal du bare gå ind i Skærmens Egenskaber - tryk på fane-bladet "Indstillinger" tryk derefter på knappen "Avanceret" og tryk så på fane-bladet "Kort"... her får du mulighed for at installere nye drivers...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 22:39 #3
Hej igen jeg kiggede lige ind på NVIDIA's homepage og gik uder "drivers" for Windows 95/98/Me da jeg har Win98 og fandt disse tre hvilken en skal jeg ta'? Umiddelbart ville jeg sige nr.1 , men.........i er de kloge!

nr.1
Detonator XP
Driver
(Video Cards)

nr.2
WDM
Driver
(Personal
Cinema)

nr.3
3D Stereo
Driver
(for 3D
Glasses)

Håber i kan hjælpe mig......igen
Avatar billede zerohero Nybegynder
17. marts 2002 - 22:49 #4
Ja jeg tror roligt du kan downloade den :-))
Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 23:18 #5
Mange tak
men, der står at filen er en "Self Extracting Installer" fil, vil det sige at jeg ikke behøver at gå ind i "fane-bladet" "Kort" for at installere det, men bare køre denne exe fil, og så bare genstarte min PC og derefter skulle den så være der?

Undskyld jeg vil bare være sikker.....kald mig bare idiot!
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 01:30 #6
Ja, jeg mener at NVIDA altid plejer at lave detonatore der "installere" sig selv! :-)
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 01:43 #7
Hvor tit sådan ca. kommer NVIDA med en ny driver til ens grafikkort? en måned? halvt år? og hvor stor betydning har det at man altid har den nyeste driver? hvor tit henter fx du eller dine venner drivere? for hvor meget kan de ha' kan de ha' forbedret kortet med en fil på
6mb.?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 13:16 #8
læs mit første indslag... du kan sagtens benytte den samme driver i meget lang tid... normalt skifer jeg kun drivers i tilfælde at et spil kræver noget ekstra ordinært... (Jeg updater oftere DirectX end mine kort-drivers!)
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 13:44 #9
TAK allesammen (Zerohero) må jeg ikke få din mail hvis jeg har et spørgsmål? Helt iorden hvis jeg ikke må!

Du skriver man sagtens benytte den samme driver i meget lang tid...

Hvad er "meget lang tid" 1.år? 2.år?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 15:20 #10
meget lang tid -> er indtil et eller spil brokker sig over grafik driverne :-)

min mail: info@opengl-delphi.dk

ZeroHero
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 21:38 #11
Men det ville den da ikke gøre hvis jeg altid havde den nyeste version af DirectX vel?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 21:57 #12
Jo, det kan ske! Jeg besvarede et spørgsmål for et par dage siden, hvor en person havde installeret en add-on til et spil, hvor windows brokkede sig over grafik driverne. Løsning: Han skulle opdatere sine drivers, hvis han ville spille sin nye add-on!!!

ZeroHero
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 22:05 #13
Hvad er en add-on? men han kunne da godt være fordi han ikke havde det nyeste DirectX?.....vem ved.
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 22:08 #14
Ups glemte noget.....
Hvilket Windows ville DU personligt vælge hvis du som mig spillede en hel del og mente det var på tide at skifte?.........har selv Win98 og er MEGET tilfrds.......men hva' siger du?
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 23:45 #15
Windows 98 er jo nok den Windows platform der er mest kompatibel med multimedie og grafik baseret programmer (Spil osv.) så hvis du er tilfreds med Win98, så bliv ved med at bruge Win98 - men husk på at du kan godt have flere Operative Systemer installeret på samme computer. Det vil jo løse en hel del hen ad vejen. Specielt nåt den ene er en Win32 platform (dvs. Win95, Win98 eller WinME) og den anden er en NT Platform (dvs. WinNT Win2000 eller WinXP) - ligesom jeg har gjort!!! For virker den ikke på den ene ja så er der ret stor sandsynlighed for at det virker på anden. Personligt er jeg ikke den store gamer - men spiller dog en del spil i lige vel - og jeg helliger altså stadigvæk til Win2000, dog skal der stadig siges at der findes spil der ikker KAN køre på denne platform, da den slet ikke er udviklet til det!!!

En Add-On er et stykke software der udvider et orginalt "standard" Spil med enten flere baner, flere våben, flere figure osv... man kan vel nærmest sammeligne det med en form for plug-ins (Hvis det kan hjælpe lidt på forståelsen)...

ZeroHero