Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 21:29 Der er 24 kommentarer

Hejsa

Jeg er lige blevet færdig med den her hjemmeside... kunne godt tænke mig lidt respons
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. marts 2002 - 21:30 #1
Sejt link ;o)
Avatar billede mugs Novice
17. marts 2002 - 21:30 #2
link????
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 21:31 #3
Avatar billede initializing Nybegynder
17. marts 2002 - 21:33 #4
Hvad emd en URL?
Avatar billede initializing Nybegynder
17. marts 2002 - 21:33 #5
Der.. =)

Havde ikke opdateret
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
17. marts 2002 - 21:38 #6
meeeget flot du :D) ... kritik, tjaa, det er lidt svært. Nem at finde ud af, flot...
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 21:43 #7
Teksten ude i siderne er meget svær at læse
Avatar billede fet321 Nybegynder
17. marts 2002 - 21:55 #8
Det ser rigtig godt ud.

Et par småting.

På en stor skærm er teksten i venstre og højre spalte meget småt.
Den lysegrønne tekst til højre er næsten ulæselig.
Og så virker det som om at du har komprimeret dine JPG's lidt for meget. De står temmeligt slørede.
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 22:08 #9
tak for kritikken... det er også det samme jeg er kommet frem til... Er ved at kikke på komprimeringen........ Den har lige fået en tand for meget.... Har også lavet auto strech på den nu så den fylder hele skærmen i 1024 og 800 *600 ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
17. marts 2002 - 22:11 #10
ja, det er rigtigt det er lidt svært at læse det til venstre. Måske hænger det også sammen med at jeg køre 1600x1200 ;--)
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 22:19 #11
okay 1600*1200 er også lidt extremt.... Jeg har optimeret den til 800*600 og op til 1100.... Undersøgelse af målgruppen opløsning har nemlig vist 70 % som køre 800 * 600 på 17" skærm
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
17. marts 2002 - 22:21 #12
Damn det var et stort tal. Jeg synes tingene er for store i 1280x1024. Men 800x600, det er småt. Det havde jeg ikke reget med.
når man først er vant til en stor opløsning er det svært at sætte den ned igen
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2002 - 22:25 #13
-  Er Fiskernes Fiskesortering klar over at det kun er brugere med flash installeret der kan se sitet? Altså er det med i målgrppe overvegelserne?

- Er det ligeledes med i overvejelserne at den klientside kode der benyttes på sitet ikke er er HTML, XHTML eller et andet officielt mark-up sprog? Jeg går ud fra at dette er tilfældet eftersom der ikke er nogen DocType declaration i koden.

Derudover er det da meget nyedelig, men som sådan er Flash'en overflødig, den opfylder ikke noget som ikke kunne være opnået med en teknologi som er understøttet bredere, eller den kunnehelt undværes uden at sidens budskab reelt ville lide under det.

Teksten i siderne bliver temmelig gnidret og teksten på selve siden bliver i visse tilfælde svær at læse fordi billedet i baggrunden er så lys at kontrasten bliver meget lille.

Sitemap "teksten" er stort set umulig at tyde og jpeg kompressionen skinner tydeligt igennem. (generelt er der en del af dine jpg billeder som sagtens kunne laves som gif bilelder og drage meget stor fordel af den non-lossy komprimering uden at få problemer med farvepaletten.

Sidst men ikke mindst synes jeg overall at siden godt kan virke en smule rodet. Det er især de sporadisk spredte sorte streger rundt omkring der virker overflødige.

Med venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 22:28 #14
Oscar Eg Gensmann

Du har helt ret..... det er også nogle af de ting jeg har revideret i den nye version....ville bare høre om i også fandt de samme fejl som mig
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2002 - 22:31 #15
Deepanker>
>Jeg har optimeret den til 800*600 og op til 1100

Hvorfor ikke hellere lave den således at den ser fornuftig ud i de fleste opløsninger? Altså benytte browserens engine til at rendere text med (i stedet for flash). Den er jo allerede fint centrere i en box så den kan snildt ses i højere opløsninger uden problemer (der kommer bare lidt ekstra luft omkring, hvilket jo ikke skader)

Generelt er 800x600 en fornuftig størrelse at have i baghovedet, eftersom folk der kører med højere opløsninger, generelt har resizet deres browservindue til en størrelse der ligger tæt på denne. Årsagen til at køre højere opløsning er netop mulighed for at have mere plads på sin arbejdsflade og have flere vinduer åbne samtidig. Derfor er det få der browser nettet med en reel browserstørelse på 1600x1200.

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2002 - 22:34 #16
Deepanker> Og tillykke med din søns 6 måneders dag ;-)

Mvh.
/Oscar
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 23:06 #17
okay Oscar hvordan ved du jeg har en søn på 6 mdr
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2002 - 23:15 #18
deepanker ;-) - se det er så min hemmelig... hehe...

Men jeg kan da afsløre at en viewsource på forsiden af det site du har bedt om at få vurderet her afslører mere end bare kildekode ;)

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 23:22 #19
at jeg ejer flere doman eller hvad he he
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 23:23 #20
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 23:23 #21
he he jo tak han er dejlig
Avatar billede deepanker Nybegynder
17. marts 2002 - 23:24 #22
det er fordi min kæreste sidder og leger med en hjemmeside til ham..... Så har hun lånt mit domain til at teste det..... det er normalt mit firma
Avatar billede cypherbeast Nybegynder
01. april 2002 - 01:33 #23
Det hele er jo et stort billede! Det virker lidt klodste, men ellers en flot side.
Avatar billede fet321 Nybegynder
09. juni 2002 - 01:01 #24
Lukketid!