Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Exchange 2000 på en dialup connection

Jeg har installeret Exchange 2000 Server på en Windows 2000 Server SP2, men konfiguration driller lidt (meget).

Den skal hente posten på et *-alias (*@mitdomæne.dk) 2 gange i timen, fra 07.00-16.00 mandag-fredag.

Sende post omgående på f.eks. pasmtp.tele.dk, eller direkte til modtagen.

Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal indtaste:
Brugernavn
Adgangskode
Server til indgående post POP3
Server til udgående post SMTP

Er der nogen som har en punkt for punkt opsætningsvejledning til Exchange?
Avatar billede cwd Nybegynder
17. marts 2002 - 18:00 #1
Du kan ikke hente fra en pop3 konto du skal bruge en pop3 connecter, f.eks popbeamer
Avatar billede cwd Nybegynder
17. marts 2002 - 18:00 #2
og exchange serveren er jo en smtp server i sig selv så det skal ikke have nogen smtp server for at sende....
Avatar billede jmorratz Nybegynder
19. marts 2002 - 13:57 #3
Vi må hellere starte fra bunden, for at sikre at jeg kommer rigtigt igang, har jeg lavet en frisk installation af Windows 2000 Server SP2, opsat som følgende:

Drev C: 5 GB NTFS
Drev D: 5 GB NTFS
Dansk tastetur
Name: P450
Org.: JM
Lic.: Per seat
COmputer name: SERVER
Timezone: GMT+1

Efter første logon vælges: I will configure this server later

TCP/IP settings:
IP address:          192.168.1.20
Subnet mask:          255.255.255.0
Default gateway:      192.168.1.1    (ISDN router)
Preferred DNS server: 192.168.1.20

Advanced TCP/IP settings -> DNS:
DNS suffix for this connection: mitdomain.dk
Hak i: Use this connection's DNS suffix in DNS registration

Efter denne opsætning, og en reboot, er der ingen fejl eller advarsler i system loggen.
Der er dog ingen internet forbindelse.

dcpromo køres med følgende valg:
Domain controller for a new domain
Create a new domain tree
CReate a new forest of domain trees
Domain name: mitdomain.dk
Domain NetBIOS name: MITDOMAIN
Yes, Install and configure DNS on this computer
Premissions compatible with pre-windows 2000 servers

Efter denne opsætning, og en reboot, er der et par fejl og advarsler i system loggen.
1. Warning - Disk - The driver disabled the write cache on device \Device\Harddisk0\DR0
2. Error - W32Time - This machine is a PDC af the domain at the root of the forest. Configure to sync from

External time source using the net command. 'net time /setsntp:<server name>'.
3. Warning - W32Time - The Windows Time Service was not able to find a Domain Controller. A time and date

update was not possible.

De fejl/advarsler ser jeg stort på indtil videre, internet forbindelsen virker nu.
Der er IKKE installeret en DCHP server!
NNTP-tjenesten installeres.
Det gav et par fejl mere i system loggen, de forsvandt dog efter en reboot.

Efter oprettelse af en bruger og deling af et drev, kan jeg komme i kontakt med serveren fra en client-pc.

DCDIAG.exe køres:
Alt ok, dog henvises der til fejl nr. 2

NETDIAG.exe køres, det giver følgende bemærkninger:
NetBT name test. . . . . . : Passed - No remote names have been found.
WINS service test. . . . . : Skipped - There are no WINS servers configured for this interface.
Trust relationship test. . : Skipped
WAN configuration test . . : Skipped - No active remote access connections.
IP Security test . . . . . : Passed - IPSec policy service is active, but no policy is assigned.

Ok, så langt, så godt, nu til Exchange.

E:\SETUP\I386\SETUP /FORESTPREP
Create a new Exchange Organization
Organization Name: First Organization
MITDOMAIN/Administrator

Gaaab...

E:\ SETUP\I386\SETUP /DOMAINPREP

E:\ SETUP\I386\SETUP.EXE

Efter installation er færdig, har jeg stadigvæk de 3 gamle fejl i system loggen + 4 nye:

4. The server was unable to add the virtual root '/Exchange' for the directory 'M:\mitdomain.dk\MBX' due to the following error: The system cannot find the path specified.

Jeg har kigget efter, biblioteket ER der.

5. The server was unable to add the virtual root '/Exadmin' for the directory '\\.\BackOfficeStorage' due to the following error: The system cannot find the path specified.

6. The server was unable to add the virtual root '/' for the directory '/Internet Newsgroups' due to the following error: The parameter is incorrect.

7. Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available.

Førend jeg går videre, vil jeg gerne have de sidste 4 (eller alle) fejl fjernet.
Hvad gør jeg for at få dem væk?
Har jeg sat noget forkert op?
Avatar billede jmorratz Nybegynder
19. marts 2002 - 22:00 #4
Jeg har nu fået fejl nr. 4 og 5 rettet, ved at gøre følgende:
Start regedt32.exe
Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\w3svc
Double-click DependOnService
On the first blank line, add the following text:
MSExchangeIS
Click OK
Close regedt32
Avatar billede jmorratz Nybegynder
29. august 2002 - 20:22 #5
Jeg fik aldrig løst mine problemmer, men jeg må hellere få lukket spørgsmålet, tak for hjælpen.