Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:23 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Ny computer: kan ikke finde den rigtige booter

Hej
Er ved at samle en ny computer, og skal boote computern op - køre fdisk -oprette partision -osv. Men kan ikke finde den rigtige adresse til min start diskette ....kan i hjælpe
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. marts 2002 - 14:24 #1
Avatar billede dalle777 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:25 #2
Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:25 #3
Okej...har den adresse..men hvilken skal jeg vælge ?????
Har prøvet nogle forskellige ...men ..
Avatar billede hadaps Nybegynder
17. marts 2002 - 14:27 #4
DOS 5.00 To 6.22 Win 95/98/Me Bootdisks By w0rm
virker i hvert fald (den starter op i dos)
Avatar billede ricky Nybegynder
17. marts 2002 - 14:39 #5
hvad skal du installere ???

hvis W98 eller senere - kan du bare boote på CD'eren...
Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:40 #6
Har downloudet windows mil.; og jeg kommer ind som a: - jeg skriver sp fdisk - ingenting sker så ?
Når jeg laver en dir kommer der liner op ; config, command, system..
- Hvad skal jeg skrive ??? Og hvorfor kan jeg ikke lave en fdisk..
Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 14:41 #7
Apropos; jeg skal installere windows XP- proff.
Avatar billede ricky Nybegynder
17. marts 2002 - 14:51 #8
umiddelbart skal du bare på cd-drevet gå ind i winme biblioteket  eller hvad det nu hedder på en winme cd - og så burde kommandoerne virker...

- men hvorfor vil du have ME installeret før XP ??? har du nogle prgs du ved der ikke virker under XP ?
Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 17:59 #9
Altså: jeg har programmet win xp - det skal ind på en ny maskine.
Denne nye maskine skal gøres køreklar - oprettes partision - hvor kan jeg finde en boot adresses til dettte.
Har prøvet ovenstående adresser men hvilken model skal jeg taege !!!
Avatar billede human900 Nybegynder
17. marts 2002 - 18:16 #10
Når jeg har bootet på min diskette...står der A: i dosen?
Hvad hvis jeg ikke kan komme over i c:/
Avatar billede zenze Nybegynder
17. marts 2002 - 22:05 #11
Her er alt hvad du skal bruge:
http://www.drd.dyndns.org/index2.html
- Gå ind på Boot Disks og schroll ned, så skal du se løjer!
Avatar billede zenze Nybegynder
17. marts 2002 - 22:07 #12
Hvis du skal partitionere skal du bare bruge Win98 bootdisk, og nå den står på a\:> - så skriver du fdisk - så går det hele af sig selv. Læs grundigt hvad der er mulighed for!!!
Avatar billede zenze Nybegynder
17. marts 2002 - 22:10 #13
Du kan også downloade den der hedder WinBoot Essentials. Den kan også bruges, og så er der en hel masse andre små programmer på den.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. marts 2002 - 22:11 #14
- Når du skriver: 'FDISK' - så er det din harddisk den kommando går på.
Avatar billede ricky Nybegynder
17. marts 2002 - 22:18 #15
Hvis det er en lovlig kopi af XP kan du bare boote på den...
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
18. marts 2002 - 00:19 #16
Jeg siger det samme som ricky, hvis du har en org. Win XP så kan du bare boote på cd'en. Du skal bare huske at lave indstilling om i BIOS
så pc'en kan boot fra cd-rom'en og ikke fra disketten.
Avatar billede mutella Nybegynder
18. marts 2002 - 08:08 #17
Hvis du bare skal have oprettet en partition, finder du en compuer med win98, og oprettter en startdiskette der.
du smider den i, booter op uden cd-rom, så skulle den gerne stå på dit a: drev, og der skriver du bare fdisk

så kommer du ind i alle de der menu'er, og så kører det.
efter du så har formateret den, sætter du den til fra bios at boote fra cd-rommen, og hvis det en en orgiginal/iso du har, så burde den boote.
Avatar billede mutella Nybegynder
18. marts 2002 - 08:08 #18
du kan også tage harddusken og sætte over i en anden maskine, og så lave partitioner der
Avatar billede mutella Nybegynder
18. marts 2002 - 08:08 #19
det var et svar
Avatar billede human900 Nybegynder
18. marts 2002 - 17:40 #20
er igang....skal vende tilbage....
Avatar billede human900 Nybegynder
25. marts 2002 - 12:03 #21
TAK FOR DET