Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 14:14 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Byg selv

Hej....

Er der nogen herinde som kan at fortælle mig hvordan i ville sætte en PC sammen. Jeg er den største gamer så den skal kunne køre spil optimalt, prisen skal ligge omkring 16000 med 17" skerm.

fx.
- Hvilke ram blokke (DDr? el. AMD)?

- Proceser ?, havde selv tænk mig noget i retning af 2GH

- Plads ?, havde selv tængt noget i retning af 1GB Harddisc

- Grafik kort ?

- Skerm ?

- Højtalere ?

- Tastatur ? helst ikke disse bøjede tastature

- Mus ?

Håber i kan hjælpe mig.
vh. ZnipeR
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:20 #1
Du skal have en hd større end 1 gb!!!!
Avatar billede backside Nybegynder
17. marts 2002 - 14:24 #2
AMD ram??
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2002 - 14:27 #3
Du lyder ikke som om du har særlig meget forstand på det - så ta dog at gøre som de fleste andre og køb en samlet computer :) Den bilver sådan set ikke dårligere af den grund

POPCORN'et :)
Avatar billede backside Nybegynder
17. marts 2002 - 14:29 #4
Vil du ofre 16.000 ville jeg anbafale en 19" skærm.
Og ikke under 40gb hd.
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:31 #5
Nej det ville nok være det smarteste hvis du ikker er helt cooll til det der! Du skal bare have en omkring de der 2ghz. Jeg ville foretrække 512 DDr RAM. 80 ghz. Et af de nye GeForce 4 kort! Også lige casemodde den lidt, Aj ligemeget! Prøv at kigge på: ww.edbpriser.dk under samlede computere med skærm. Jeg ved godt at AMD er billigst, men jeg kan nu best lide Pentium. Men hver sin smag. JEG syntes heller ikke at Pentium bliver så varme som AMD.
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:32 #6
Avatar billede ballak Nybegynder
17. marts 2002 - 14:34 #7
Du skal have DDR-RAM, AMD er ikke en RAM-type, men en CPU fabrikant.
Hvis jeg var dig ville jeg vælge AMD en Athlon Palomino XP 2000+ (1667MHz), den er generelt hurtigere end en P4 2GHz, men hvis du vil ha' en P4 så køb en P4 2,2 GHz Northwood, den er nogenlunde lige så hurtig som en Palomino XP 2000+, men P4 er MEGET dyre.
Til AMD skal du vælge DDR-RAM, til P4 RD-RAM.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2002 - 14:36 #8
- Højtalere ?
Nogle babus fætre der kan spille højt ;)

- Tastatur ? helst ikke disse bøjede tastature
Hvorfor ikke? det er bare en tilvænningssag - så er de faktisk 10 gange bedre...... men ellers bae et med en rimeligt godt hvile til hånderne

- Mus ?
Logitech dual optical

POPCORN'et :)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
17. marts 2002 - 17:19 #9
Gå ind på edbpriser.dk og tjeck Computere (ikke hardware) Så tjeck Stastionære med skærm. Der er nogle som virkelig sparke røv og de er billige. Meget bedre end at bygge dem selv hvis man ikke har 100% styr på det.
Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 21:13 #10
OK
Avatar billede triumph10 Nybegynder
18. marts 2002 - 08:31 #11
her er en lille prøve det er den bedste de har på edbpriser, og den koster lige omkring 16000,-

Indhold Beskrivelse
Processor AMD Athlon Palomino XP 2000+ (1667MHz)
Bundkort    DFI AD70 SocketA FSB266, 4xAGP ATA100 DDR, RAID
Ram    Original Ram 1024 MB PC2100 DDR-RAM
Grafik    Nvidia GeForce3 Ti200 128 MB DDR AGP
Harddisk    IBM 60GXP 60GB Harddisk 7200rpm ATA100
Lydkort    SoundBlaster Live Player 5.1
Speaker    Altec Lansing AC 33 (2sat+sub) Super kraftigt
Diskdrev    Panasonic 1.44MB 3,5" floppydrev
Dvddrev    Pioneer 16/40x DVD drev
Keyboard    Trust Internet keyboard
Mus    Xtreme Scroll Mouse PS/2
Kabinet    Logic miditower Low-Noise 300W
Screen    AOC 19" 9Glr 1600x1200 0.25dot 3års onsite
Software    Alle drivere m.v. medfølger
Garanti 2 år som standard - 3 års garanti 500,-
Leveringstid 1-3 dage som standard
Pris uden moms 12.396 kr.
Pris med moms 15.495 kr.

ps. hvis jeg var dig ville jeg ringe og sige, hvis du bestiller denne PC, at højtalerne skulle bestilles fra og i stedet købe:
Creative Labs SoundWorks Slim 500
Type: 3 speakers (1 Subwoofer & 2 satellites)
Output: 29W RMS
Frequency: 38-20.000Hz
Controls: Wired Volume
Speaker Unit: ?
Warranty: 2 Years
Avatar billede triumph10 Nybegynder
18. marts 2002 - 08:35 #12
jeg kan da godt samle en endnu bedre men det er vist ikke nødvendigt! til spil før om 3-4 år......he..he.......<wee>

Hilsen mig!
Avatar billede ballak Nybegynder
18. marts 2002 - 11:13 #13
Hvis du kun skal bruge din PC til spil og den slags, og gerne vil spare lidt penge, så er der ingen grund til at vælge mere end 256 RAM.
Avatar billede voyager Nybegynder
18. marts 2002 - 12:06 #14
>>zniper<<
hvis du havde tænkte dig og gå ned i byen og købe en samlet comp som phunkypopcorn så pænt siger så undgår og køb den i fona, merlin eller sådan nogen stader og det vil i andre vel også give mig ret i man får lang fra det samme for pengene. jeg købe min første comp i merlin og har fortrut det mange gang men den gang viste jeg ikke nogen om helst om computere.. men hvis det er vil jeg godt hjælpe dig med og samle en comp til dig bare send en mail :O)

===========================================================================
>>phunkypopcorn<<
hmm jeg ved ikke helt men hvis han er en game'er så skulle det nok ikke være en optical mus de kan jo ikke føle med hvis man sidder og flyver rund med mus nå man jagter den skive satans wonnabi terrrist i CS :o) men okey jeg har selv en optical mus og det er sq rar når man sidder og lege rundt i windows med altmulig men hvis det skal gå vildt for sig i CS har jeg en anden mus ved siden af :o)
Avatar billede cocio Nybegynder
18. marts 2002 - 12:13 #15
Jeg har lige bestilt rn rigtig fed Computer:
Bundkort : Soltek Sl-DRV4
Cpu : Athlon Palomino Xp 1700
Køler : Thermal Take Volcano 6Cu plus
Kabinet : Chieftec miditower Dx-01B-D Dragon Workstation Black 340 Watt
Ram : 512Mb DDR-Ram Pc-2100

Pris : 5200,-
Også tager jeg nogle dele fra min gamle... Kommer den ikke til at sparke røv ?? :)
Avatar billede zniper Nybegynder
18. marts 2002 - 12:53 #16
Jeg havde tænkt mig at jeg ville køre med Pentium4, istdet for AMD, men hvad mener i er bedst....Unskyld, jeg kom vidst til at skrive AMD uder Ram....My Bet!
Avatar billede ballak Nybegynder
18. marts 2002 - 14:13 #17
Zniper : AMD eller Intel?? - det er vel smag og behag.
AMD Athlon udvikler meget varme, og mange mener at de er ustabile i forhold til Intel´s CPU'er, men en AMD Athlon er billig og yder stadig lige så godt som en P4.
P4 er DYR, men udvikler meget lidt varme, er stabil og er god til at overclocke.

Athlon Palomino XP 2000+ (1667MHz) Box  = 2.878 kr.
Pentium 4 Northwood 2,2GHz In-a-Box  = 6.158 kr.

Zniper : AMD eller Intel?? - det er vel smag og behag.
AMD Athlon udvikler meget varme, og mange mener at de er ustabile i forhold til Intel´s CPU'er, men en AMD Athlon er billig og yder stadig lige så godt som en P4.
P4 er DYR, men udvikler meget lidt varme, er stabil og er god til at overclocke.

Athlon Palomino XP 2000+ (1667MHz) Box  = 2.878 kr.
Pentium 4 Northwood 2,2GHz In-a-Box  = 6.158 kr.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 14:16 #18
Pentium 4 udvikler langt mere varme end Athlon XP.
Avatar billede voyager Nybegynder
18. marts 2002 - 15:16 #19
ja jeg sys også det er smag og bahag hvad man skal vælge selv ville jeg helste ha AMD og hvad så med de bliver "lidt" varmer?.. no risk no fun ;o)

her selv en TB 1400MHz @ ca 48c ved load :o) (jeg lege lidt med køl)
Avatar billede ballak Nybegynder
18. marts 2002 - 23:05 #20
el_barto : Det gør den da ik!
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 07:16 #21
ballak> Har du set den køler/blæser der sidder på en P4? Og hvor ekstremt stor den er?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 07:25 #22
AMD Thlon XP bruger mellem 61 - 68 Watt, en P4 bruger mellem 69-92 Watt. Jeg ved ikke med den nye .13 P4, men op til 2 GHz er dette rigtigt.