Avatar billede dezito Nybegynder
17. marts 2002 - 13:13 Der er 11 kommentarer

Upload script

Jeg skal bruge et upload script unden brug af CGI modul

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2002 - 13:14 #1
hvorfor uden CGI-modul?
Avatar billede western-amigo Nybegynder
17. marts 2002 - 13:19 #2
Jeg vil anbefale dig at kigge her www.hotscripts.com eller her: www.netstuff.dk
Avatar billede dezito Nybegynder
17. marts 2002 - 13:32 #3
Det gider jeg ikke bruge
Avatar billede dezito Nybegynder
17. marts 2002 - 13:46 #4
Eller det er faktisk lige meget.
Scriptet skal være simpelt og lige til at sætte ind i et andet script,
Avatar billede dezito Nybegynder
18. marts 2002 - 18:03 #5
Er der virkelig ingen der har eller kan lave et script til det???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2002 - 19:00 #6
Der er da flere muligheder i de links. Kan du ikke bruge dem?
Avatar billede dezito Nybegynder
18. marts 2002 - 19:39 #7
nej
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2002 - 19:41 #8
Intet argument .... vi glemmer det bare.
Avatar billede klausl Nybegynder
28. marts 2002 - 01:10 #9
Du kan eventuelt tage udgangs punkt i cgi-lib.pl. Det er ikke et modul blot et 'værktøj' som du ligger på din server og benyter i dit script.

Du kan finde både scriptet og diverse informationer på http://cgi-lib.berkeley.edu
Avatar billede vikingterror Nybegynder
09. april 2002 - 17:09 #10
Fordi jeg er sådan en flink dreng, får du hermed en smule kode jeg bruger i et messageboard system:

sub parse_form
{

# Initialize variables
my ($key, $value, $buffer, @chunks, $chunk, %in, $read, $length, $method, $type);

# Get some information about the input
$method = $ENV{'REQUEST_METHOD'};
$length = $ENV{'CONTENT_LENGTH'};
$type = $ENV{'CONTENT_TYPE'};

# Raise an error if the max post data limit is exceeded
&prog_error("The post containing $length bytes is illegal. Admin has limited data receival to $o{'max_data'}")
if ($o{'max_data'} > 0) && ($length > $o{'max_data'});

# Needed for some OS'
if ($OS eq 'win' or $OS eq 'vms' or $OS eq 'os2') {
    binmode(STDIN);
    binmode(STDOUT);
    binmode(STDERR);
}

# If we are dealing with an "ordinary" post, get or head request.
if ($method eq 'GET' || $method eq 'HEAD' || $type eq 'application/x-www-form-urlencoded') {

    if ($method eq 'GET' || $method eq 'HEAD') {
        @chunks = split(/[&;]/, $ENV{'QUERY_STRING'});
    }
    elsif ($method eq 'POST') {
        ($read = read(STDIN, $buffer, $length) == $length) or &prog_error("Couldn't read to the end. Wanted to read $length but only got $read");
        @chunks = split(/&/, $buffer);
    }
    else {
        &prog_error("The request method $method is invalid!");
    }

    foreach $chunk (@chunks) {
        ($key, $value) = split(/=/, $chunk, 2);
        $key =~ tr|+| |;
        $key =~ s|%([a-fA-F0-9]{2})|pack("c", hex($1))|ge;
        $value =~ tr|+| |;
        $value =~ s|%([a-fA-F0-9]{2})|pack("c", hex($1))|ge;
        $value =~ s,\|,|,g;
        exists $in{$key} ? ($in{$key} .= "~|$value") : ($in{$key}  = $value);
    }

    return %in;

# Process multipart form data. First figure out what the boundary is used.
} elsif ($type =~ m|^multipart/form-data; boundary=(.+)$|) {
    my $boundary = $1;

    # Ensure that the request originates from a POST form
    ($method eq 'POST') or &prog_error("The request method is invalid for a multipart/form-data request!");

    # Read the data
    ($read = read(STDIN, $buffer, $length) == $length) or &prog_error("Couldn't read to the end. Wanted to read $length but only got $read");

    # Iterate over each boundary in our buffer
    CHUNK: foreach $chunk (split /$boundary/, $buffer) {
        chomp $chunk;
        (defined $chunk) or next CHUNK;
        ($chunk eq "--") and next CHUNK;
        (not $chunk) and next CHUNK;

        # Retrieve headers and associated data, delimited by two \r\n
        # Then cut away \r from our header.
        my ($header, $data) = split (/\015\012\015\012/, $chunk, 2);
        $header =~ s/\015\012/\012/g;

        my ($key, $value);
        my $mime = "text/plain";

        foreach my $head (split /\012/,$header) {
            my ($headname, $headdata) = split(/: /, $head);
            ($headname =~ m/^Content-Type$/i) and $mime = $headdata;
            ($headname =~ m/^Content-Disposition$/i) or next;
            # The following part is bad coding, and it is so because of my laziness
            # Read file contents into memory and work from there. A more prudent approach
            # would be to break it up into read parts later, and save those read parts.
            # This would avoid large files to be read entirely into memory. To be changed...
            foreach my $dispair (split /; /, $headdata) {
                ($dispair eq 'form-data') and next;
                my ($dispkey, $dispvalue) = split(/=/, $dispair, 2);
                $dispvalue =~ s/^\"//;
                $dispvalue =~ s/\"$//;
                $key = $dispvalue if ($dispkey eq 'name');
                ($dispkey eq 'filename') ? ($value = $dispvalue and $in{'file'}{$key} = $data)
                : ($data =~ s|\015\012--$||o and $value = $data);
                $value =~ s,\|,Ѐ,g;
                $in{$key}  = $value;
            }
    return %in;

}

Avatar billede vikingterror Nybegynder
09. april 2002 - 17:12 #11
Oh, jeg glemte at fortælle at de uploadede filer gemmes i $in{'file'}{'feltnavn'} variablen. Alle andre inputs bliver gemt i $in{'feltnavn'}. Brug kun det her kode hvis du er sikker på at folk ikke uploader 100mb filer eller sådan noget i den stil, da det bliver gemt i hukommelsen!