Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Lær om elektronik?...

Findes der nogle gode links til sider omhandlende elektronik, så man kan lære hvad de forskellige komponenter er og hvordan de virker?
Og også hvordan at hele kredsløb virker?
Avatar billede microtec Nybegynder
17. marts 2002 - 14:39 #1
Spørgsmålet har været oppe et par gange. Der er ikke nogen rigtige gode danske sites med elektronik for begyndere.

Jeg vel anbefale dig at gå på biblioteket og låne "Anvendt Elektronik" af Jan Solberg. Det er en rigtig god dansk bog, som er beregnet til selvstudie, hvis man vil lære om elektronik.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 14:43 #2
Jeg er ikke så meget for bøger, da de som regel er gamle. Så jeg tager bare 25 point selv og så får du 5 point for at fortælle mig at der ikke rigtig findes nogle danske sider om elektronik.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. marts 2002 - 14:45 #3
"Anvendt Elektronik" er faktisk udkommet i en helt ny og opdateret udgave for et par årsiden, så det er ikke helt rigtig at "de som regel er gamle" :o)
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 14:47 #4
Okay... Jeg kan da prøve at kigge når jeg kommer på biblioteket...
Avatar billede kriss3d Nybegynder
24. april 2002 - 19:57 #5
Jeg vil da lige fortælle at selvom bøger er gamle er der de sidste 5-10 år ikke rigtigt opfundet nye diskrete komponenter ala kondensatoren og modstande.. og måden de bliver sat sammen på er også rimeligt de samme.. Jeg er nyudlært elektronikmekaniker og vi er da blevet undervist efter bl.a. diagram eksempler der er 10 år gamle.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. april 2002 - 20:07 #6
Ok...
Men derfor kan nye være skrevet meget bedre synes jeg...
Avatar billede kriss3d Nybegynder
12. maj 2002 - 13:19 #7
jeg har fundet en side hvor du kan gå ind i de bøger jeg selv er blevet undervist i www.e-books.dk gå ind under prøv demoversion og opret dig.. gratis..
Avatar billede microtec Nybegynder
12. maj 2002 - 16:24 #8
kriss3d >> Ja, demo-versonen er gratis ;o)
Nok ikke så smart, når man laver en link-side, som startlinket´s
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 20:16 #9
microtec -> Øhh... Det har intet med StartLinket.dk at gøre... Jeg vil bare gerne lære noget om det...
Avatar billede microtec Nybegynder
12. maj 2002 - 23:08 #10
startlinket.dk >> *GG* Så har jeg misforstået dig helt fra start i spørgsmålet :o)