Avatar billede pergeer Novice
17. marts 2002 - 02:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Telefonering via nettet.

Min svoger påstår, at jeg bare kan gå på nettet, bruge nummersender og så ringe almindelig til folk (via nettet) ???
Virker ikke hos mig.

Før skulle begge ender have instaleret et program og være på nettet, så kunne de kommunikere via microfon/ hovedtelefon.

Er der nogen der ved om det er lavet om, så jeg evt. godt kan ringe folk op via nettet - så at de bare kan snakke i en telefon ???
På forhånd Tak.
Avatar billede jakeman Nybegynder
17. marts 2002 - 02:55 #1
Det kaldes Voice over IP (VoIP) men det kræver noget isenkram for at kunne kommunikerer til en telefon fra PC'en. Nedenstående er et link til en HP som har med sådanne ting at gøre:

http://www.actiontec.com/products/voip/ipw_pci/ipw_overview_pci.html

God fornøjelse! :-)

/Jakeman
Avatar billede bidetus Nybegynder
17. marts 2002 - 04:09 #2
Man kan også bruge nogle services, men det er kun gratis at bruge i USA + De Fucker med dine installationer, så som at ligge irretende bannere på din Explorer.

men ellers kan det godt lade sig gøre =)
Avatar billede bidetus Nybegynder
17. marts 2002 - 05:20 #3
Nåh ja, hvis dette ikke er noget problem skal jeg da lige spamme linket til den side som har funktionen.

Advare stærkt imod dette produkt!
http://www.eboom.com/phone/longDistance.htm
Avatar billede mib33 Nybegynder
17. marts 2002 - 09:08 #4
Der er da også noget der hedder IP Telefoni, ????
Avatar billede farmer Nybegynder
17. marts 2002 - 12:02 #5
IP-telefoni er pakkebaseret og kører over Internet Protekollen (IP) ligesom traditionelt internettrafik. Man laver lokalnetværket til telefoni ca. på samme måde som et alm. LAN med switche og fx. kat.5 kabler. Det Jakeman mener med specielt hardware er det modul, som du bruger som "telefon-router", men også alle telefoner skal være specielle IP-telefoner, så din nyindkøbte trådløse ryger i skralderen. Ægte IP-telefoni er endnu ikke noget man sætter op i sin egen lejlighed. Nogle firmaer er begyndt at skifte til IP-telefoni, boligforeninger begynder vel at følge efter, men indtil nu tror jeg bare det har været fælles alm. telefoncentraler, som "fælles telefoni" har dækket over i boligforeninger.

Mht. en gratisservice for opkald fra nettet til alm. telefoner, så tror jeg ikke de eksisterer. Hvis du alligevel mod forventning skulle finde en gratis service, så post det endeligt her på siden. Det kunne da være sjovt at prøve.
Avatar billede pergeer Novice
12. december 2002 - 17:11 #6
Ville gerne lukke dette spørsmål, men aner ikke, hvordan jeg gør ???
Avatar billede farmer Nybegynder
12. december 2002 - 17:17 #7
Du har fået lukket :-)

Du kan kun lukke et spørgsmål ved at acceptere et svar. Hvis der kun er uacceptable svar, så poster du blot selv et "svar" og efterfølgende accepterer du det.

God jul!
Avatar billede pergeer Novice
12. december 2002 - 17:22 #8
Tak skal du have farmer og selv god jul
Avatar billede pergeer Novice
03. november 2003 - 23:33 #9
Vil lukke dette spørgsmål nu.
Avatar billede farmer Nybegynder
10. maj 2004 - 17:36 #10
Et sidste indlæg, hvis nogle skulle have forvildet sig herind til dette ellers lukkede spørgsmål :-)

Der er kommet IP-telefoni til private, som har en fast forbindelse til internettet. Abonnement er gratis, og du betaler kun minutpriser. De to første udbydere i Danmark er http://musimi.dk og http://kabelnettet.dk.

I skrivende stund er Musimi dyrest på opkaldsafgift og indlandstrafik, men væsentligt billigere på oprettelse og udenlandstrafik. Musimi skulle i følge PC World (eller Alt om Data?) efter sigende have en lidt bedre samtalekvalitet.

Oprettelse ligger mellem 600,- og 1400,- afhængigt af produkt, hvis man vil kunne bruge sin gamle telefon. Vil man have en ny IP-telefon, så ryger der sikkert små kr.500,- oveni oprettelsen.

Mån ikke der kommer mange flere spændende produkter på markedet i samme stil inden længe??