Avatar billede zberg Nybegynder
16. marts 2002 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTLDR mangler efter installation af PWS

Jeg har installeret Personal Web Server i WinME. Serveren kører fint, men når jeg starter maskinen får jeg fejlmeddelelsen "NTLDR mangler - Tryk på en tast for at genstarte".

Jeg kan se at denne fejlmeddelelse er blevet behandlet grundigt flere gange her på sitet. Men her foreslås der ret drastige løsninger såsom formatering af harddisk o.lign.

Kan man virkelig ikke komme nemmere udenom problemet end ved at formatere mm?? Det er jo trods alt kun et program, jeg har installeret.

Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 22:58 #1
Nu har du vel ikke en diskette i vel ? ;)
Avatar billede zberg Nybegynder
16. marts 2002 - 23:04 #2
Nej
Avatar billede jakeman Nybegynder
17. marts 2002 - 02:39 #3
Prøv at gå ind i BIOS og enable "reset konfiguration data", er ikke sikker på at det vil hjælpe men det skader ikke at prøve!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. marts 2002 - 11:45 #4
Hejsa......

NTLDR er den fil som ME skal bruge til at starte op.....nu har du installeret noget server software, og en server er jo "hævet" over et "hjemme-operativsystem", så derfor kan jeg forestille míg at Personal Web Server har overskrevet eller slettet NTLDR, da den har sin egen fil, den bruger til at starte op med. Det er jo ME der brokker sig, og ikke Personal Web Server.........så jeg må give de andre ret......den eneste mulighed er at formattere, for du kan ikke genskabe NTLDR, og det er WinME's boot fil.....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. april 2002 - 20:53 #5
Avatar billede zberg Nybegynder
13. april 2002 - 08:56 #6
Ved I hvad? Nu er problemet forsvundet af sig selv!!!! Jeg har ikke ændret noget, af-installeret eller andet. En dag var problemet der bare ikke mere.

Selvfølgelig rart at det er væk, men lidt skræmmende at problemer af den art kan komme og gå som de vil
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. april 2002 - 11:26 #7
Hmmmm, ja det er lidt skummelt.....men igen.....nu er har du jo rent faktisk det mest enlendige operativsystem installeret, som Microsoft nogensinde har udviklet.......og det er en officiel "kåring" de har fået af et eller andet udviklingshalløj i USA.

Jeg må tilstå at det ikke undrer mig at dette er sket for dig, for er der et OS der er ustabilt som bare F.......så er det WinME.....:-))))

Husk at luk spørgsmålet....:-)
Avatar billede zberg Nybegynder
13. april 2002 - 13:29 #8
Jeg vidste ikke, at ME gik for at være så dårligt. Jeg har da stadig crashes og lign. men jeg synes nu, det er væsentligt mere stabilt end de Win9X jeg har har haft.

Hvad skal man så have? XP? En af mine kolleger installerede XP, og hans erfaring får mig bestemt ikke til at blive fristet. Aldrig før har han haft så mange problemer med et OS. Men måske skulle man vente på en foredret version af XP?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. april 2002 - 15:01 #9
Well med de OS der er fra Microsoft pt, så er der efter mening, kun eet OS der er godt, og det er Win 2000. XP har jeg selv kørt test på i 3 uger, og jeg er heller ikke imponeret må jeg tilstå. Så jeg gik tilbage til Win 2000, men det er jo selvfølgelig også en smagssag......:-)

Takker for points.....:-)